Ecce Homo Šternberk. Stáj KV Motorsport se vydává na nejlegendárnější českou vrchařskou trať. Na Karla Stehlíka, Richarda Meixnera ani Mariana Lipku ovšem nečeká lehký úkol. Trojice bude muset vyzrát na téměř osmikilometrovou trať, jejíž charakter ovšem vozům Mitsubishi Lancer dvakrát nepřeje.
„Tato trať není stavěná úplně pro Myšáky,“ uvědomuje si Karel Stehlík. To ale nic nemění na jeho odhodlání. „Bude to sice boj, určitě to ale nikomu nedám zadarmo. Těším se,“ dodává.
Se Stehlíkem souhlasí i jeho kolega a současně soupeř ve skupině 2 Richard Meixner. „Řekl bych, že pro naše auto je Šternberk spíše horší. Vyhovuje především gétéčkům s dobrým fungováním podvozku. Já mám auto postavené na vyšší rychlost. Lambům nebo Porsche to tu určitě bude slušet více. Tato auta jedou v zásadě na podvozek,“ předpokládá.
Stáji KV Motorsport zatím přinesla letošní sezona ve skupině 2 hned šest pódiových umístění. Ze Zámeckého vrchu v Náměšti nad Oslavou si Richard Meixner odvezl dva stříbrné výsledky a Karel Stehlík dva bronzové. V sérii třetích míst pokračoval Stehlík i minulý víkend na Ústecké 21, kdy skončil jako bronzový rovněž v obou víkendových závodech. V průběžném pořadí patří Stehlíkovi čtvrtá pozice se 60 body, Meixner má na kontě 58 bodů a dělí se o páté místo s Michalem Rollem.
Je ale třeba dodat, že i po třech podnicích zůstává situace ve skupině 2 více než otevřená. Aktuálně je sice lídrem Jiří Mičánek mladší se 100 body, brněnský jezdec už by se ale letos v českém vrchařském šampionátu objevit neměl. Druhá pozice patří Jakubu Šrámkovi s 82 body, třetí je Martin Jerman se 62 body. Stehlíka s Meixnerem tak za této situace nelze vylučovat z bitvy o stupně vítězů, ale dokonce ani z boje o titul.
Zejména Stehlík bude mít ve Šternberku o motivaci postaráno. Tento závod totiž považuje za svůj domácí. „Mám to 12 kilometrů od baráku. Je to pro mě další srdcovka,“ vysvětluje.
Pro Stehlíka je letošek první sezonou za volantem nového vozu Mitsubishi Lancer EVO X. S tímto autem je zatím velice spokojen, a to i přesto, že zatím nastupuje v testovací konfiguraci s nižším výkonem motoru.
„Letošek bereme především jako testování. Přes zimu auto vyladíme. Už nás napadla spousta věcí, které bychom mohli zlepšit. Až auto více upgradujeme z okruhové verze na kopcovou, tak myslím, že bude ve skupině 2 velmi těžko dostihnutelné,“ věří Stehlík.
Ve skupině 3 by se měl o zastoupení stáje KV Motorsport postarat Marian Lipka. Slovo měl je ale v tomto případě přesné. 49letý vrchařský nováček se totiž stále zotavuje z velikonočního pádu na kole, při kterém si zlomil dvě žebra, prst na noze a rameno. A aby toho nebylo málo, jeho nedělní vystoupení na Ústecké 21 ukončila tvrdá nehoda.
„Moje vůle nastoupit je velká,“ říká Lipka. Na sto procent ale svůj start stále potvrdit nemůže. „Uvidíme, jak budu bolavej. Rameno se mi špatně hojí a žebra jsou citlivá,“ přiznává.
Letošní sezona mistrovství republiky začala pro Lipku skvěle. Na Slovakia Ringu totiž ovládl ve skupině 3 oba závody. Další dva víkendy se ale u něj nesly ve znamení boje nejenom s bolestí, ale také s technikou. Ze Zámeckého vrchu si sice odvezl třetí místo, v neděli ho ale vyřadila technická závada. Ústecká 21 pro něj byla ještě více frustrující. Kromě nedělní nehody ho totiž v sobotu potkalo vyloučení, které ho připravilo o druhé místo. Průběžně je pátý se ztrátou 25 bodů na vedoucí dvojici Pavel Bejda a Jaromír Malý.
Na závodníky čeká o víkendu 7 800 metrů dlouhá trať s výškovým rozdílem 307 metrů. Ecce Homo Šternberk je považováno za nejlegendárnější český podnik. Jde totiž o jediný závod, který je pravidelně také součástí kalendáře mistrovství Evropy. Letos je to už 120 let od doby, kdy se na místní trati v rámci vytrvalostní soutěže Vídeň – Vratislav – Vídeň závodilo poprvé. Mistrovství Evropy se zde koná od roku 1981 téměř každoročně. Jedinou výjimkou byl rok 2020, kdy byly závod a dokonce celé mistrovství Evropy zrušeny kvůli koronavirové pandemii.
Účastníci mistrovství republiky se budou muset o víkendu přizpůsobit evropskému formátu. Ten se liší především v počtu závodů – nekonají se dva v sobotu a v neděli, ale pouze jeden nedělní. Sobota bude patřit dvojici volných tréninků. V neděli čekají na jezdce dva ostré pokusy. Závod odstartuje v 8:30 hodin ráno.
Foto: KV Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.