Za hranice! U KV Motorsportu poznají nejrychlejší kopec Slovenska

Česká část skončila, zbytek sezony vrchařského mistrovství republiky už se odehraje v zahraničí. Stáj KV Motorsport se během prvního červencového víkendu vydá do Čierneho Balogu. Nejrychlejší vrchařská trať na Slovensku bude nová jak pro Karla Stehlíka, tak pro Mariana Lipku.

„V Čiernem Balogu jsem ještě nejel,“ říká Karel Stehlík. Je mu ale jasné, že nejspíše půjde o výjimečný zážitek. „Už po jednom projetí to je jedna z tratí, které v člověku zanechají stopu. Bude to zážitek na srdce,“ těší se.

V Čiernem Balogu se letos bude závodit už po třicáté první. Trať je považována za nejrychlejší na celém Slovensku. Měří 4 300 metrů a tvoří ji 20 zatáček. Jezdci se musejí vypořádat s převýšením 249 metrů nebo průměrným stoupáním 6,2 %. Čierny Balog zahájí zahraniční část letošního mistrovství republiky v závodech do vrchu. Tu českou uzavřelo na přelomu května a června legendární Ecce Homo Šternberk. Kromě Čierneho Balogu se na Slovensku odjede také Pezinská Baba (25.-27. července). Finále sezony bude hostit rakouská St. Agatha (26.-28. září).

České závody dopadly pro Stehlíka, který letos premiérově závodí s novým Mitsubishi Lancer EVO X, doslova bronzově. Třetí místo totiž obsadil ve skupině 2 při každém z pěti závodů, do kterých zasáhl. Před posledními třemi podniky je průběžně čtvrtý, přičemž na třetího Martina Jermana mu chybí pouhých pět bodů. Druhý Jiří Mičánek má o 25 bodů více a vedoucí Jakub Šrámek je napřed o 32 bodů.

V případě Jiřího Mičánka je ale třeba dodat, že už letos do boje o titul nezasáhne. Brněnský jezdec, který ovládl Zámecký vrch s Ústeckou 21, se totiž neplánuje účastnit žádného z nadcházejících podniků.

Nový Lancer Karla Stehlíka letos zatím můžeme vídat pouze v testovací konfiguraci. To znamená, že závodí s výkonem motoru, který činí necelých 700 koní. Do budoucna je cílem dostat se na 800 a už nyní se chystají úpravy na další sezonu. „Už se to vaří. Brzy začneme sílit,“ slibuje.

Lipka po pauze připraven

Druhému jezdci stáje KV Motorsport Marianu Lipkovi více než měsíční přestávka prospěla. Vrchařský nováček mohl pokračovat v léčbě zlomenin dvou žeber, ramene a prstu na noze. Tato zranění si přivodil před Velikonoci při pádu na kole.

„Cítím se lépe. Rameno se začalo hojit a žebra jsou také o trochu lepší,“ pochvaluje si Lipka, který závodí s Mitsubishi Lancer EVO IX ve skupině 3. Momentálně mu zde patří páté místo.

Nová sezona začala pro Lipku v dubnu skvěle. Na Slovakia Ringu ovládl ve skupině 3 oba závody. Poté ho ale limitovala již zmíněná zranění. Přesto se dokázal na stupně vítězů probojovat ještě dvakrát. V Náměšti nad Oslavou skončil třetí, ve Šternberku druhý.

V Čiernem Balogu se Lipka bude muset hodně učit. „Je to rychlá a dlouhá trať. Zkouším se chytat bodů u cesty a pamatovat si, abych mohl být rychlý,“ přibližuje své první seznámení s tratí, která je pro něj nová stejně jako všechny podniky z letošního kalendáře.

Ačkoli Lipkovi patří pátá pozice, situace na čele šampionátu je vyrovnaná. Za vedoucím Markem Rybníčkem zaostává o 27 bodů. Jezdec stáje Liqui Moly Racing se ale letos věnuje primárně evropskému šampionátu a ve zbytku roku už by v českém šampionátu neměl nastoupit. Mezi Rybníčkem a Lipkou se nacházejí Jaromír Malý (-5 bodů), Pavel Bejda (-8 bodů) a Petr Vávra (-22 bodů).

Během víkendu jsou na programu tradičně dva závody. Jeden se uskuteční v sobotu, druhý v neděli a oba odstartují ve 13:00. Jezdci dostanou v každém dva pokusy a o podobně konečného pořadí rozhodne součet zajetých časů.

Foto: KV Motorsport

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.