Pravidelná umístění na bodech a dvě šestá místa jako maximum. Josef Hrdlička ze stáje Mičánek Motorsport může hodnotit letošní sezonu Porsche Sports Cup Deutschland úspěšně. Účastník kategorie Sprint Challenge GT3 předvedl podstatný výkonnostní vzestup oproti předchozímu ročníku a v konečném pořadí třídy 2d skončil osmý.
„Jsem spokojen. Letos totiž byly znát všechny ty najeté kilometry a zlepšoval jsem se. Člověk si to zkrátka musí za volantem odsedět a získat zkušenosti, aby se mohl posouvat dopředu,“ ohlíží se Hrdlička za uplynulým ročníkem. Za své zlepšení je vděčný především svému kouči, kterým není nikdo menší než 25násobný mistr republiky Jiří Mičánek starší. „Hodně mi pomáhá a neustále mě tepe, abych se zlepšoval. Společně hledáme chyby, abychom mohli ukrajovat desetinky. Dříve to byly sekundy,“ dodává.
Do kategorie Sprint Challenge GT3 přestoupil Hrdlička v loňském roce z divize Driver´s Competition Pro. Šlo pro něj o podstatný rozdíl. Kategorie Driver´s Competition Pro je totiž koncipována jako jízda pravidelnosti, kdežto Sprint Challenge GT3 už představuje tradiční závody se vším všudy včetně soubojů kolo na kolo. Ačkoli Hrdlička dělal během roku 2024 pokroky, body mu těsně unikly. Jeho nejlepším výsledkem zůstalo 11. místo z Oscherslebenu.
Do ročníku 2025 proto jezdec stáje Mičánek Motorsport vstupoval s jasným cílem – získat body. A tuto položku si mohl na svém seznamu odškrtnout hned na první pokus. Úvodní závod na Hockenheimringu totiž dokončil jako osmý. Ve zbývajícím průběhu sezony pak obohatil své konto ještě v dalších sedmi případech. S nulou vyvázl jenom čtyřikrát a v konečném pořadí se umístil jako osmý.
Nejlepších výsledků dosáhl Hrdlička při druhém závodě na Nürburgringu a poté také při úvodní jízdě finálového podniku na Hockenheimringu. V obou těchto případech dorazil do cíle jako šestý. Právě své vystoupení v prvním závodě posledního závodního víkendu hodnotí jako nejvydařenější.
„Hockenheimring pro mě byl cennější. Startoval jsem totiž z osmého místa a dvě pozice jsem na trati vybojoval. Přitom nedošlo k žádné kolizi, nevyjel safety car a zkrátka mi k tomu nic nepomohlo. Postoupil jsem na šesté místo a udržel jsem ho až do konce,“ užil si své vystoupení.
Ačkoli i šesté místo z Nürburgringu Hrdličku potěšilo, uvědomuje si, že v tomto případě mu hrály do karet okolnosti. „Třikrát vyjel safety car a také vypadla dvě nebo tři auta. To mi k tomu umístění trochu pomohlo. Na Hockenheimringu nic takového nebylo. Tam jsem to musel odřídit vlastníma rukama a bojovat do poslední sekundy,“ porovnává.
Během sezony ovšem přišly i hořké chvíle. Nejvíce se Hrdlička natrápil na Red Bull Ringu. Ze třetího podniku sezony si totiž neodnesl ani bod, když zaznamenal 14., respektive 15. místo. Frustrovaný byl především ze druhého víkendového závodu.
„Soupeř mě tlačil do trávy a naše kola se střetla. Vzlétl jsem a bohužel mi praskla pneumatika. Kvůli tomu jsem musel do boxů z osmého místa,“ kroutil hlavou. S odstupem času ale na tento moment vzpomíná s humorem. „Alespoň jsem dostál svému jménu a létal tam jako správná hrdlička,“ směje se.
O ostré bitvy obecně není v šampionátu nouze. „Je to hodně svižné závodění. Hodně bouraček, kolizí a kontaktů. Nikdo se tu s tím moc nepáře. Jsou tu hodně mladí kluci z Carrera Cupu, kteří nějakou kolizi vůbec neřeší. Také tu jezdí polští piloti, kteří řekněme nemají hluboko do kapsy. To já musím být trochu obezřetnější, protože finančně jsem přece jen trochu limitovaný,“ říká.
Své letošní zlepšení přisuzuje Hrdlička několika faktorům. Mimo jiné si pochvaluje své rozhodnutí investovat více finančních prostředků do testování. Dokonce má i jasno v tom, co konkrétně mu pomohlo k lepším výsledkům.
„Nejvíce jsem se zlepšil v rychlých zatáčkách. To bylo vidět právě při posledním závodě na Hockenheimringu. Na začátku sezony jsem tam jezdil časy kolem 1:43,7, teď jsem zajel v kvalifikaci 1:41,3. Šel jsem o 2,4 sekundy dolů. Koukali jsme se na data a telemetrii a opravdu to bylo v rychlých zatáčkách. Potřeboval jsem se naučit dobře si je nabrzdit. Dříve jsem zpomaloval příliš brzy, přitom jsem mohl brzdit o něco méně a později. Potřeboval jsem získat jistotu v rukou a nohou a začít více věřit autu,“ prozrazuje.
V příštím ročníku Porsche Sports Cup Deutschland by se Hrdlička chtěl pokusit o další pokrok. „Je teprve krátce po sezoně, ale doufám, že budeme moci závodit i příští rok. Rád bych pokračoval,“ uzavírá.
Foto: Gruppe C
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.