Když se řekne Česko, vybaví se mi Plzeň, říká Jorge Navarro. Jeho tým doplácí v Moto2 na málo dat

Jeho návrat do Moto2 je zatím trápením, přesto by chtěl v šampionátu pokračovat i příští rok. Nevýhodou stáje Forward Racing je podle něj nedostatek dat a když se řekne Česko, jako první se mu vybaví plzeňské pivo. To vše prozradil Jorge Navarro v exkluzivním rozhovoru pro MotorMix.cz.

Jorge, letos se vracíš do Moto2 z MS supersportů. Zatím to ale pro tebe je těžká sezona. Na kontě máš jenom tři body a nejlépe 14. místo z Německa.

Ano, není to lehké. Momentálně na naše soupeře trochu ztrácíme. Je to obtížné, protože tato kategorie je hodně vyrovnaná a když trochu ztrácíš, tak jsi okamžitě vzadu. Jako tým dáváme maximum do toho, abychom se zlepšili a tuto ztrátu snížili. Ale jak říkáš, je to těžké, protože naše ztráta je stále velká.

Dokážeš přesně určit, kde máte ty a tým Forward největší prostor pro zlepšení?

Podle mě jde o spoustu malých dílků. Není to jenom jedna slabina, na kterou stačí ukázat. Je to spousta malých věcí, které se musí složit dohromady. Jednou z nich je, že naši konkurenti (Kalex a Boscoscuro – pozn. red.) mají v poli spoustu motorek, takže získávají mnohem více dat. My máme jenom dvě, takže to znamená méně informací. Na motorce je spousta detailů, na kterých pracujeme, ale stále máme co zlepšovat.

MotoGP se vrátilo letos do Česka po pěti letech. Jsi rád?

Mám velkou radost. Je to jeden ze závodů, který mi hodně chyběl. Závodil jsem zde od roku 2014 do roku 2020. Je to jedna z velkých cen, na kterou přijíždím rád. Mám rád české fanoušky, jsou hodně zapálení. Okruh je také fantastický.

V Brně jsi sice letos závodil poprvé od roku 2020, přesto jsi měl s Českem co do činění i mezitím. V letech 2023 a 2024 jsi nastupoval při MS supersportů mimo jiné v Mostě. Loni jsi navíc odjel tři podniky za stáj WRP Wepol Racing. Mostecký okruh je úplně jiný, mnohem více technický. Jaký český okruh máš raději?

Musím říct, že Most je také moc krásný okruh. Kombinuje rychlé pasáže a velmi technické, jsou tu i pomalé zatáčky. Zejména z pohledu bezpečnosti je ale Brno lepší, protože tu jsou větší únikové zóny. Bezpečnost je důležitá a myslím si, že Brno je na tom ve srovnání s Mostem lépe. Musím ale také říct, že z pohledu charakteru je pro mě Most jeden z oblíbených.

Jak se ti u WRP Wepol Racing spolupracovalo s Čechy?

U WRP jsem loni začal sezonu supersportů. Je to tým, který vlastní Luděk (Luděk Weag – pozn. red.). Byla to pro mě dobrá příležitost. Když mi totiž dali nabídku, tak jsem neměl mnoho jiných možností. Oni ve mě ale věřili a tak jsme se do toho spolu pustili. Nebylo to lehké, protože tým se tou dobou stále rozvíjel. Mám na to ale dobré vzpomínky a děkuji jim za příležitost, kterou mi dali.

Je možné nějak využít zkušenosti z MS supersportů v Moto2? Dává ti to nějakou výhodu?

Upřímně, je to něco úplně jiného, oba tyto motocykly se chovají naprosto odlišně. Moto2 je mnohem tužší, takže zde musíš být mnohem preciznější. Přejít z Moto2 na supersport je podle mě lehčí než ze supersportu do Moto2. V mém případě to bylo tak, že už jsem v Moto2 závodil několik let předtím, takže přechod ze supersportu do Moto2 pro mě byl lehčí. Závodění s Moto2 jsem měl ve svém DNA.

Už nějak přemýšlíš i o příštím roce? Loni jsi získal v supersportech pódia, ale řekl bych, že v Moto2 letos nezažíváš takovou sezonu, jakou bys chtěl. Kde se vidíš v roce 2026?

Upřímně, teď to beru den po dni a soustředím se na to, abychom se zlepšili. To je podle mě dobrý přístup. V příštím roce bych rád pokračoval v Moto2 na tom nejlepším možném materiálu. Uvidíme, jak se věci vyvinou.

Na závěr si dáme hru – jmenuj prvních pět věcí, které tě napadnou, když se řekne Česká republika.

Dobře. Tak Plzeň…

Kvůli pivu?

Ano.

Co dál?

Praha, schnitzel, rychlost, protože okruh je tu rychlý….

Schnitzel je německý výraz, my tady v Česku říkáme řízek.

Dobře.

A jaká je pátá věc, která tě napadne?

(dlouhé zamyšlení – pozn. red.) Nevím, dám jenom čtyři.

Foto: Forward Racing

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.