 
    V sobotním závodě se mohl radovat ze druhého místa v kategorii 2 historiků, neděli vynechal. Vystoupení na Pezinské Babě přineslo Jaroslavu Práškovi úspěch, ale také obavy o bezpečnost. Jezdec stáje GT2 Motorsport vyzývá organizátory podniku k úpravě svodidel.
„Auta nám fungovala dobře, ale podmínky byly otřesné,“ hodnotí vystoupení na více než čtyři kilometry dlouhé trati jezdec GT2 Motorsportu. Ten se pro tento víkend vrátil zpět do kokpitu svého monopostu Chevron B42 F2. „Kluzký asfalt, déšť, zkrátka šílené podmínky. Trať byla pro naše auto absolutně nezpůsobilá a hlavně nebezpečná. Nahoře byl vichr, padaly stromy a my v tom závodili. Jeden z jezdců, který také závodil s formulí, mi říkal, že se dokonce bál jet i z kopce. Auto mu vůbec nechtělo zatáčet,“ popisuje náročné podmínky.
V sobotu se Práškovi podařilo vypořádat s deštivým počasím úspěšně. Časy v hodnotě 2:45,225 a 2:29,292 mu zajistily v kategorii 2 historických automobilů druhé místo. Mezi všemi „historiky“ pak byl třetí nejrychlejší.
„Jeli jsme v proměnlivých podmínkách. Někomu pršelo, někomu zase ne. Bylo to takové problematické. Ale dopadlo to dobře. Mezi formulemi jsem dokonce vyhrál,“ byl Prášek po sobotě spokojen.
V neděli komplikovalo jezdcům deštivé počasí situaci už od tréninků. V nich došlo k několika nehodám včetně havárie Jiřího Špalka. Ten proletěl se svým prototypem Norma M20 F Evo svodidly a jen zázrakem unikl zranění. Jeho karambol ale nezůstal mezi závodníky bez odezvy. Všichni účastníci startující s prototypy i formulovými monoposty se z bezpečnostních důvodů rozhodli do nedělního závodu nenastoupit. To se týkalo i Jaroslava Práška.
„Kdyby stejným způsobem havarovala formule, tak by to bylo fatální. Ta svodidla by pro nás byla gilotinou,“ upozorňuje Prášek, podle kterého mají pořadatelé do příštího roku na čem pracovat. „Je potřeba předělat svodidla. Musí být pevně ukotvená. Jen si zkuste představit, jaké to je, když jedete v autě a máte hlavu zároveň se svodidly. Je to šílený pocit. Zejména na mokru, kdy auto jede bokem po každém přidání plynu,“ vysvětluje.
Mistrovství republiky v závodech do vrchu vyvrcholí v Rakousku. Poslední závod se uskuteční o víkendu 26.-28. září v rakouské St. Agathě.
Foto: GT2 Motorsport
 
                Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.