Zpátky pro další zážitek. Jan Sedlák si zopakuje sanmarinské Rallylegend

Podruhé na Rallylegend. Jan Sedlák a jeho navigátor Jiří Katrňák se vydávají na populární soutěž historických vozů do San Marina. Posádka stáje GT2 Motorsport doufá, že se jí podaří vyhnout loňským problémům.

„Po roce se sem zase rádi vracíme. Start jsme naplánovali na poslední chvíli,“ těší se Sedlák do San Marina, kde stejně jako loni pojede v kategorii Classic. Zařazen bude do třídy C6.

Kategorie Classic je určena vozům s prošlou homologací skupin A, N, J2 a K. Třídu C6 pak tvoří vozy s pohonem všech čtyř kol a libovolným počtem válců postavené v období 1993-2002. Nepatří sem ovšem speciály WRC.

Loňský ročník přinesl Sedlákovi ve třídě pátou pozici. Zpočátku byl český jezdec zapojen i do boje o stupně vítězů, během soboty ovšem musel odstoupit kvůli defektu pneumatiky a poškozenému zavěšení. „Letos budeme spokojení, když se nám podařit dokončit soutěž a neudělat podobnou chybu té, která nás vyřadila minulý rok,“ stanovuje si cíle.

Letošní Rallylegend není vypsána pouze pro kategorii Classic. Soutěžit se bude také v rámci hodnocení Historic, WRC a Star. Ve startovní listině nechybí zvučná jména. V kategorii Star nastoupí mimo jiné dvojnásobný mistr světa a současný jezdec Toyoty ve WRC Kalle Rovanperä. Fin tentokrát usedne do modelu Toyota Starlet. V akci se objeví ale i další světoví šampioni jako Stig Blomqvist, Miki Biasion a Markku Alén.

Soutěž startuje už ve čtvrtek večer. Od 20:10 hodin se koná sprintový závod. Už zde je o co hrát. Tři nejrychlejší v každé třídě totiž získají časový bonus 7,5 a 3 vteřin. Oficiální start podniku přijde v pátek. Poté soutěž potrvá až do neděle. Na programu je dohromady 10 rychlostních zkoušek s celkovou porcí 82,82 kilometru.

„Jede se po krásných horských silničkách. Jsou zde zanedbatelné dva kousky šotoliny pro zpestření. Atmosféra je tu vždy skvělá,“ doplňuje Sedlák.

Do San Marina se Sedlák vydává měsíc poté, co se zúčastnil jiného historického podniku. Byl jím Polski Rajd Legend. Český jezdec si z něj přivezl šesté místo absolutně a páté ve třídě.

Foto: GT2 Motorsport

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.