10. místo celkově v hodnocení Classic, šesté ve třídě C6, ale především maximálně užitý víkend ve výjimečné atmosféře po boku mistrů světa. Taková byla letošní účast Jana Sedláka a jeho spolujezdce Jiřího Katrňáka při soutěži Rallylegend v San Marinu.
„Výsledky, kterých jsme dosáhli, jsou pro nás přijatelné,“ hodnotil své druhé účinkování v sanmarinském klání jezdec stáje GT2 Motorsport, který nastoupil tradičně se speciálem Subaru Impreza 22B STI. K soutěži přistoupil zčásti jako k závodu a zčásti jako k exhibici. „Snažili jsme se jet rychle, ale nejít do rizika, protože jsem chtěl v první řadě dojet. To pro nás byl úkol číslo jedna. Na místech, kde diváci hodně fandili, jsme je ale také chtěli trochu pobavit a předvést jim nějaké kousky. A něco takového si s dobrým časem zrovna netyká,“ vysvětluje.
Kategorie Classic byla vyhrazena pro vozy s prošlou homologací skupin A, N, J2 a K. Sedlák byl zařazen do třídy C6. Tu pořadatelé vypsali pro vozy s pohonem čtyř kol a libovolným počtem válců, které byly postaveny v období 1993-2002. Nemohly se jí ale účastnit speciály WRC.
Sedlákovu loňskou premiéru na Rallylegend poznamenaly defekt pneumatiky a poškozené zavěšení, kvůli kterým musel předčasně odstoupit ze sobotního programu. Toho se chtěl letos vyvarovat. To se mu sice podařilo, ne však bez horkých chvilek.
„V jedné zatáčce mi to trochu ujelo a zadní částí auta jsem trefil pouliční lampu. Bylo to ale jen takové kosmetické poškození, nic se nestalo,“ oddechl si. V neděli ráno pak českého závodníka zaskočilo i počasí. „Teplota byla po celý víkend kolem dvaceti stupňů, najednou ale zapršelo. Po poledni už ale tratě opět osychaly,“ říká.
Při 23. ročníku Rallylegend se Sedlák ocitl v prestižní společnosti. Soutěže se totiž zúčastnila i některá z velmi zvučných jmen. V kategorii Classic nastoupil mimo jiné vicemistr světa z roku 1993 Francois Delecour, který závodil s Peugeotem 306 Maxi. V kategorii Star se objevili dvojnásobný mistr světa Kalle Rovanperä s vozem Toyota Starlet nebo šampion z roku 1984 Stig Blomqvist v Audi Quattro A2.
„Se všemi těmito jezdci jsem se potkával v přeskupení nebo mezi rychlostními zkouškami na přejezdech,“ prozrazuje Sedlák. „Kalle startoval jenom 8 aut před námi a hned za ním Francois Delecour. Jel jako zamlada,“ dodává.
Hluboký dojem v Sedlákovi zanechala rovněž divácká kulisa. „Byla jako vždy hodně bouřlivá a italská, což já osobně mám rád,“ pochvaloval si. Zápal fanoušků ale občas způsoboval organizační komplikace. „Některé rychlostní zkoušky se zpozdily. Diváků bylo moc a pořadatelé je ne vždy úplně zvládali. Lidé lezli do silnice dokonce i při rychlostních zkouškách,“ popisuje.
O popularitě sanmarinské soutěže jednoznačně svědčí slova Kalleho Rovanpery. „Miluji tento úžasný podnik stále více. Je jedním z nejlepších na světě. Úžasné vozy, spousta šampionů a jezdců a fantastické publikum. To vše vytváří jedinečnou atmosféru,“ říká tovární jezdec Toyoty ve WRC, který své vystoupení pojal jako show a snažil se diváky bavit drifty a dalšími kousky.
Jana Sedláka letos v akci ještě uvidíme. V termínu 15. listopadu se zúčastní soutěže Rallye Fulnek Odry. Ta byla přesunuta ze říjnového termínu kvůli opravám silnic a letošní sezonu ČMPR uzavře.
Foto: Jan Sedlák via Facebook
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.