500 kilometrů, respektive 87 kol. Přesně tolik dělí Libora Milotu a Filipa Salaquardu ze stáje ISR od toho, aby z letošní sezony International GT Open odešli jako třetí nejlepší posádka třídy Pro-Am. Poslední závod čeká na dvojici stáje ISR v legendární Monze.
„Nálada je skvělá. Na závod se těšíme stejně jako na každý jiný,“ říká před začátkem víkendu Libor Milota, který se ovšem nechce rozptylovat myšlenkami na stav šampionátu. „Přiznám se, že na to nyní moc nemyslím. Přál bych si, abychom si všichni tento víkend hlavně užili a měli z něj dobrý pocit. Uděláme, co umíme a necháme se překvapit, jak to dopadne,“ dodává.
Druhá společná sezona v International GT Open se dosud vyvíjela pro Salaquardu s Milotou velice nadějně. Dvojice se hned ve čtyřech případech dokázala probojovat na stupně vítězů třídy Pro-Am. Nejprve dosáhla na výhru při deštivém druhém závodě na Hockenheimringu. Následovala dvě stříbrná umístění na Hungaroringu a Red Bull Ringu a bronz z Barcelony. I díky tomu je posádka před posledním podnikem celkově třetí.
Na finálový podnik se česká posádka snažila připravit co nejlépe. Právě proto minulý víkend do Monzy vyrazila testovat. „Auto nám fungovalo a oproti ostatním audinám si vedlo docela dobře. K Haasemu a Reicherovi, kteří bojují o celkový titul, jsme byli dokonce nejblíže za celou sezonu. Podařilo se nám auto nastavit tak, jak jsme potřebovali,“ prozrazuje Filip Salaquarda.
Víkendový test sice hodnotili Milota se Salaquardou úspěšně, přesto jim dal i důvod k obavám. Vozy Audi totiž nepatří z hlediska maximální rychlosti k nejsilnějším. A tento aspekt bohužel hraje na trati jako Monza velmi důležitou roli.
„Mercedesy a Ferrari byly docela rychlé, všechna Audi naopak ztrácela,“ nezastírá Filip Salaquarda. Libor Milota jeho pohled potvrzuje. „Audi zkrátka Monza sedět nebude. Máme problémy s maximální rychlostí a ani BoP nám nehraje do karet. Uvidíme, co s tím půjde udělat,“ dodává jablonecký závodník.
Zmíněná rychlost vozů Mercedes by mohla pro českou posádku představovat potenciální hrozbu. S tímto autem totiž závodí posádka Yannick Mettler a Dexter Müller. Právě švýcarští jezdci dýchají Milotovi se Salaquardou v průběžném pořadí na záda. V tuto chvíli ztrácejí jenom čtyři body. Do hry navíc vstoupí i škrtání dvou nejhorších výsledků. V tomto ohledu ale stále vyznívá situace lépe pro jezdce ISR. Mettler s Müllerem sice s jistotou nebudou škrtat žádný bod, Milota se Salaquardou by ovšem za stávající situace přišli jenom o jeden.
Při finálovém podniku nečeká na nabité startovní pole 34 vozů dvojice sprintových závodů, jako tomu bývá obvykle. Podnik v Monze se totiž koná ve formátu GT Open 500, který zahrnuje pouze jeden závod o celkové délce 500 kilometrů, potažmo 87 kol. Časový limit pro tuto vzdálenost činí 2 hodiny, 55 minut + 1 kolo. Hraje se o dvojnásobné body. Ve stejném režimu už se letos konal i podnik ve Spa-Francorchamps.
„Myslím si, že jeden dlouhý závod je pro nás možná trochu lepší,“ těší se Filip Salaquarda. „Libor se v průběhu sezony hodně zlepšil a proto si myslím, že v jednom delším závodě toho můžeme vybojovat více než v těch kratších. Každý pojedeme dva zhruba 45 minut dlouhé stinty,“ říká.
Libor Milota přiznává, že je spíše příznivcem kratších klání. „GT Open 500 je těžká disciplína. Sází se tu vše na jednu kartu a bojím se jen pomyslet na to, že se závod může pokazit už v prvních zatáčkách. Potřebujeme hlavně štěstí. Bez něj se tříhodinový závod odjet nedá,“ dodává.
Čtvrtek a pátek patřily v Monze tréninkovým jízdám. Během soboty už čeká na jezdce kvalifikace. Ta bude rozdělena do dvou částí. První se uskuteční od 11:35, druhá ve 14:50. O pořadí startovního roštu rozhodne průměr zajetých časů obou členů posádky. Nedělní závod odstartuje od 11:45 a bude ho možné sledovat živě na oficiálním YouTube kanálu šampionátu.
Foto: Fotospeedy/GT Sport