Páté místo v sobotu, šesté v neděli. Posádka stáje ISR ve složení Filip Salaquarda a Libor Milota se v portugalském Algarve se ctí porvala s hustým provozem v boxech i potížemi s elektronikou. Díky tomu zahájila novou sezonu International GT Open dvěma bodovanými výsledky.
„Hodnotíme to pozitivně. Je to dobrý začátek sezony,“ byl spokojen Libor Milota, který si pochvaloval rovněž spolupráci s týmovým kolegou Filipem Salaquardou. „Vedl si skvěle. Ve druhém závodě předvedl perfektní start a tím nás vrátil zpátky do hry. I kluci mechanici pořádně makali. Celou zimu jsme se snažili na spoustě věcí zapracovat a jsem rád, že se nám to podařilo zúročit. Věřím, že nás čeká dobrá sezona,“ je optimistou.
První letošní body získala česká dvojice do kapsy už v sobotu. V 70 minut dlouhém závodě se totiž Milota se Salaquardou propracovali v nabitém poli třídy PRO-AM z deváté pozice na pátou. Jen kousek navíc chyběl k tomu, aby u ISR zopakovali loňský bronz z Barcelony. O tento výsledek posádka dost možná přišla při povinné zastávce.
„Měli jsme trochu smůlu,“ mrzelo Filipa Salaquardu, který v boxech střídal za volantem týmového Audi Libora Milotu. „Když jsem chtěl vyjet, zrovna byl v boxové uličce hustý provoz. Museli jsme proto čekat a tím jsme ztratili asi 4,5 vteřiny,“ prozrazuje.
Tato ztráta se nakonec ukázala být jako citelná. Za Heikem Neumannem a Lukasem Dunnerem, kteří skončili čtvrtí, totiž Milota se Salaquardou zaostali o pouhou půlsekundu. Třetí nejlepší posádka Steve Jans a Aaron Walker měla k dobru 5,3 sekundy. Při odečtení ztráty, o které mluví Filip Salaquarda, by tak stupně vítězů byly přinejmenším mnohem blíže.
Po vydařené sobotě vrátilo nedělní ráno stáj ISR zpátky na zem. Filip Salaquarda totiž nemohl nastoupit do kvalifikace kvůli problémům s elektronikou. To pro něj znamenalo start z posledního místa nejenom v rámci třídy PRO-AM, ale také celkově. Zkušený pražský závodník se ale hned od prvních metrů snažil zachraňovat situaci. A to se mu dařilo. Po velmi vydařeném startu vydělal v rámci absolutního pořadí osm pozic.
Start se mi povedl. Předjel jsem několik aut,“ popisuje Salaquarda. Jeho vzestup se navíc tímto nezastavil. „První dvě kola byla dobrá. Pak mi to sice hodně ustřelilo v poslední zatáčce a dvě auta mě předjela zpět, pak jsem se ale zase dostával dopředu,“ říká Salaquarda.
Tažení stáje za dalším bodovaným výsledkem poté dotáhl do úspěšného konce Libor Milota. Jablonecký jezdec se v závěrečné polovině hodinového závodu posunul o další tři pozice dopředu. V cíli z toho nakonec bylo pro ISR šesté místo v rámci PRO-AM.
„Vzhledem k naší startovní pozici asi nebylo možné vytěžit více,“ myslí si Salaquarda. Libor Milota se svým parťákem souhlasí. „Když startujete s autem z posledního místa, tak je to zkrátka celé tak trochu jiné. Strategie je jiná, nastavení auta je jiné a také si více zničíte pneumatiky,“ vypočítává.
Šesté místo patří Milotovi se Salaquardou i v průběžném pořadí šampionátu. Ztrácejí ovšem pouhé tři body na bronzovou příčku, kterou mají ve svém držení Aaron Walker a Steve Jans.
Filip Salaquarda je stejně jako Libor Milota naladěn před dalšími závody optimisticky. „Libor udělal oproti loňsku velký krok dopředu. Auto také funguje lépe. Myslím si, že jsme daleko konkurenceschopnější a máme šanci jezdit na bodech. Když se zadaří a vychytáme pár detailů, tak klidně můžeme být i na pódiu,“ věří.
Druhý podnik letošní sezony se uskuteční od 16. do 18. května v belgickém Spa-Francorchamps. Tento víkend bude ve srovnání s Portugalskem odlišný. Ve Spa se totiž pojede jenom jeden delší závod, který bude měřit 500 kilometrů. V rámci formátu GT Open 500 se uskuteční také poslední podnik sezony v italské Monze.
Foto: International GT Open
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.