Úspěch v historicích i mezi ženami. GT2 Motorsport si dovezl z Vysočiny trofeje

Jaroslav Prášek patřil s Chevronem B42 F2 k nejrychlejším historikům v mistrovství republiky a kromě toho si připsal vítězství ve třídě K5-E5, Vendula Vlasáková si odvezla dohromady čtyři trofeje z dámského a juniorského hodnocení seriálu Maverick Hill Climb Czech. Tak dopadl pro stáj GT2 Motorsport letošní Zámecký vrch v Náměšti nad Oslavou.

„Zámecký vrch se nám povedl,“ pochvaloval si zkušený Prášek. „Se svými výkony jsem byl spokojen. Tak jako vždy byla nádherná i divácká atmosféra. Zejména v sobotu přišlo strašně moc lidí. Skoro bych řekl, že Náměšť má nejlepší fanoušky v Česku,“ chválí.

Během celého víkendu se Prášek přetahoval s Milošem Zmeškalem startujícím ve voze Ralt 032. S ním bojoval nejenom o prvenství ve třídě K5-E5, ale také o celkové druhé místo mezi historiky. V sobotu byl o 17 setin lepší Prášek, který si tak připsal první pozici ve třídě a současně stříbrný výsledek celkově.

V neděli vstoupil do hry déšť. Na mokru se uskutečnily úvodní ze tří pokusů. V těchto podmínkách Prášek nadělil Zmeškalovi téměř 8 vteřin. Jen 70 setin mu navíc chybělo k tomu, aby porazil nejrychlejšího historika Josefa Čermáka s Osellou PA N. Pak ale trať oschla a do konečných výsledků se tak nakonec započítával jen součet posledních dvou pokusů, které byly logicky rychlejší než ty mokré. V nich už ale Prášek se Zmeškalem prohrál, tentokrát o pouhých 20 setin. To znamenalo absolutní třetí příčku mezi historiky a druhé místo v K5-E5.

Prášek se řadil mezi piloty, které mrzelo, že nebyly mokré všechny tři jízdy. „Bral bych, kdyby pršelo celý den, to by bylo nejlepší,“ neskrývá. „V historicích dnes už jezdí i moderní auta, jako například třílitrová Osella z roku 1999. To je o 25 let novější auto než to moje, navíc ho řídí mladý kluk. Na suchu je zkrátka nemožné ho porazit,“ přiznává.

Z reprezentantů stáje GT2 Motorsport se podívala na stupně vítězů také Vendula Vlasáková, která nastoupila s vozem Škoda Felicia v rámci seriálu Maverick Hill Climb Czech. Česká závodnice se na krátké technické trati prosadila mezi juniory a také v dámské klasifikaci. V prvním zmíněném hodnocení zaznamenala dvě druhá místa, mezi ženami skončila v sobotu i v neděli jako třetí.  V rámci třídy E1-2000 se dvakrát umístila jako pátá.

Porsche minimalizovalo škody

Ve skupině 3 mistrovství republiky se snažil navázat na dvě druhá místa ze Slovakia Ringu Pavel Bejda. Jezdec startující ve voze Porsche Cayman S GT4, který obhajuje titul republikového šampiona, ovšem už před startem podniku počítal se složitým víkendem. Papírové předpoklady i zkušenosti z loňského roku totiž naznačovaly, že na trati v Náměšti nad Oslavou nebude Porsche patřit mezi nejsilnější. A to se bohužel potvrdilo.

V cíli obou závodů zaznamenal Bejda v rámci skupiny 3 čtvrté místo. Na cestě za těmito výsledky mu pomohly mimo jiné technické trable soupeřů – v sobotu postihly komplikace velezkušeného vrchaře Marka Rybníčka, v neděli suveréna úvodního podniku na Slovakia Ringu Mariana Lipku. I proto Bejda považoval získaná umístění v rámci možností za maximum.

„Lépe to zkrátka nešlo. Sice se mi dařilo pořád zrychlovat, dál už jsem se ale posunout nedokázal. Převaha aut s pohonem čtyř kol zkrátka byla na této trati znát,“ hodnotí Bejda svůj víkend. Během něj musel řešit i technické problémy. „V sobotu nám upadla trubka od výfuku. Také jsme objevili problém s kabeláží. Zkrátka samé nečekané věci,“ dodává.

Z pohledu šampionátu představovala pro Bejdu dvojice čtvrtých míst důležité body. Aktuálně je ve skupině 3 třetí, za vedoucím Petrem Vávrou ovšem zaostává jenom o 10 bodů. Druhý Marian Lipka má o pět bodů více. Bejda si musí hlídat také Jaromíra Malého, který má na kontě stejně bodů jako jezdec GT2 Motorsportu.

„Další tratě pro nás budou lepší,“ věří Bejda. Zbytek letošního mistrovství republiky utvoří závody Ústecká 21 (23.-25. května), Ecce Homo Šternberk (30. května – 1. června), Čierny Balog (4.-6. července), Pezinská Baba (25.-27. července) a nakonec rakouská St. Agatha (26.-28. září).

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.