Aero Minor Sport. Jaroslav Prášek nastoupí na Ústecké 21 s netradiční technikou. O úspěch mezi historiky zabojuje s legendárním vozem ze závodu 24 hodin Le Mans.
„Po dlouhé době vytáhnu Aero Minor Sport. Bude to sranda,“ těší se do Ústí nad Orlicí jezdec stáje GT2 Motorsport, který na českých kopcích obvykle usedá do monopostu Chevron B42 F2.
Práškův vůz není žádnou replikou. Jedná se o zrenovovaný originál vozu, který se závodu 24 hodin Le Mans zúčastnil v roce 1949. Do historie československého motorsportu toto auto vstoupilo zásluhou posádky ve složení František Sutnar a Otto Krattner. Ta s ním tehdy získala vítězství ve třídě do 750 ccm. V celkovém pořadí podle indexu výkonnosti tehdy dvojice dosáhla stříbrného výsledku. V roce 2022 se toto auto zúčastnilo i závodu Le Mans Classic, kde byl Jaroslav Prášek jedním ze členů posádky.
Legendární vůz československé výroby prověří Ústecká 21 na trati dlouhé 3 650 metrů složené z 21 zatáček. Mnozí ji považují za nejtechničtější v celém kalendáři českého mistrovství. Jaroslav Prášek věří, že Minoru sedne.
„Jdeme do toho bez jakéhokoli tréninku, takže to bude zajímavé. Trať je hodně zatáčkovitá a proto věřím, že to bude dobré,“ dodává Prášek.
Stáj GT2 Motorsport bude v Ústí nad Orlicí reprezentovat tradičně i Pavel Bejda s Porsche Cayman GT4. Loňský šampion se po úvodních dvou letošních podnicích nachází na celkové třetí pozici, o kterou se dělí s Jaromírem Malým. Na vedoucího Petra Vávru mu ale momentálně chybí jenom 10 bodů. Druhý Marian Lipka má k dobru bodů pět.
„Je to skoro taková rallyeová vložka,“ snaží se Bejda přiblížit charakter závodu. „Trať bych rozdělil na dvě části. Ta spodní je rychlejší, horní technická. Ta bude spíše pro auta, která mají klasickou převodovku, ne pro automaty jako mám já,“ říká Bejda, který si uvědomuje, že ho nečeká lehký úkol. „Bude tu slušná konkurence a spousta rychlých aut,“ dodává.
V rámci skupiny 3 nebudou proti Bejdovi stát pouze zmínění uchazeči o republikový titul. Z mistrovství Evropy si totiž opět odskočí i Marek Rybníček se Škodou Fabia R5. Jezdec stáje Liqui Moly Racing ukázal svou sílu už na Zámeckém vrchu ve dvé domácí Náměšti nad Oslavou. Tam ovládl nedělní závod a v sobotu ho o vítězství připravila pouze technická závada.
Sobotní i nedělní závod v Ústí nad Orlicí odstartuje ve 13:00. V obou případech dostanou jezdci dva pokusy a o konečných výsledcích bude rozhodovat jejich součet.
Foto: Autodrom Most
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.