Divoká, ale vydařená Ústecká. GT2 Motorsport uspěl na východě Čech s Práškem i Bejdou

Jaroslav Prášek dosáhl mezi historiky na dva triumfy v kategorii 5 i třídě E5, Pavel Bejda si odnesl bronz ze skupiny 3. Těmito výsledky skončil pro závodníky stáje GT2 Motorsport letošní ročník závodu Ústecká 21, který hostil třetí dějství letošního MČR v závodech do vrchu.

"Jsem spokojen," hodnotil Prášek svá dvě vítězství v kategorii 5 a třídě E5. "Počasí nás sice trochu potrápilo, ale bylo to dobré," dodává jezdec závodící s monopostem Chevron B42 F2.

S deštivým počasím se jezdci museli na Ústecké vypořádat jak v sobotu, tak v neděli. Zatímco na první závod pořádně zapršelo při druhých pokusech, o den později se na mokru začínalo. Pro druhé jízdě už byla dráha z poloviny suchá.

Sobotní déšť Práška nezastihl ve vhodnou chvíli. "Jel jsem na suchých pneumatikách. Od půlky trati ovšem lilo a já tím pádem musel jet hodně opatrně. Zkrátka bylo potřeba zvolnit," přistoupil k jízdě s rozvahou.

Pro nedělní program zvolil závodník GT2 Motorsportu konzervativní přístup. "Celou neděli jsem jel na mokrých gumách," přiznává Prášek, kterému daly záludné podmínky zabrat. "V první jízdě jsem trochu probrzdil a musel jsem couvat na křižovatce. Naštěstí jsem ale všechno dohnal," říká.

Současně přiznává, že pro závěrečný pokus nebylo mokré obutí tou nejšťastnější volbou. "V zatáčkách v lesních úsecích fungovaly dobře. Na suchých místech se mi ale špatně brzdilo," vysvětluje zkušený závodník.

Ze svodidel na pódium

Kromě Jaroslava Práška si z Ústí nad Orlicí odnesl trofej také Pavel Bejda. Ten se blýsknul ve voze Porsche Cayman S během neděle, kdy v hodnocení skupiny 3 obsadil třetí pozici.

Nedělní klání přitom pro Bejdu nezačalo lehce. První pokus mu nevyšel podle představ a v rámci skupiny 3 se nacházel až na čtvrté příčce. "Jelo se na mokru, což jsem s Caymanem zažil poprvé. Tím pádem jsem nevěděl, co očekávat a nasadil jsem pneumatiky, které pro tento vůz nejsou vhodné," posteskl si Bejda, který neměl nouzi o horké chvilky. "Nedokázal jsem pořádně zabrzdit a málem jsem skončil ve struze. Bylo to divoké," dodává.

Ve druhé nedělní jízdě ale přece jen zvládl situaci zvrátit ve svůj prospěch. Osychající dráha mu přinesla posun na třetí pozici. "Trať sice byla pořád napůl mokrá, ale na suchých pneumatikách už se mi jelo lépe. Když není dráha vyloženě pod vodou, jsou tyto gumy lepší," prozrazuje.

Bronzem ze druhého závodu si Bejda spravil chuť po nepovedené sobotě. Ta pro něj totiž skončila předčasně. "Při prvním pokusu jsem havaroval. Měl jsem kontakt se svodidly a prorazil jsem chladič. Sice jsem vyjel nahoru, ale už jsem věděl, že je situace špatná. Musel jsem proto závod vzdát a pustili jsme se do oprav, abych mohl v neděli vůbec nastoupit," říká k nepovedenému prvnímu závodu.

Už za necelé dva týdny pokračuje republikové MČR ve Šternberku. Na programu je legendární podnik Ecce Homo, který bude opět zahrnut i do kalendáře mistrovství Evropy.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.