Bohaté Železné hory. GT2 Motorsport si z nich odvezlo tři poháry

Vladimír Odehnal a Jan Sedlák na druhém, respektive třetím místě v rámci A4, Roman Burget druhý v A5. Pro tým GT2 Motorsport skončil letošní ročník Rallye Železné hory hned třemi pódiovými výsledky.

„Bylo to super,“ pochvaloval si pátý letošní podnik ČMPR Vladimír Odehnal, který se spolu se svým spolujezdcem Lukášem Pořízkem vrátil do speciálu Mitsubishi Lancer EVO IX po dvouměsíční pauze. „Jsme spokojení až až. Jelo se nám hodně dobře a moc nás to bavilo. Počasí bylo super. Od rána bylo pěkně a horko. Den předtím pršelo, ale vše vyschlo. Všechno se povedlo, jak mělo,“ pochvaloval si Odehnal.

Druhé místo v rámci kategorie A4 držel Odehnal po většinu podniku. Na první rychlostní zkoušce sice ještě zajel čtvrtý čas, po další už ale povyskočil na třetí místo a když přišel první průjezd nejdelším testem Sovolusky – Dolní Raškovice (15,54 km), dostal se na druhou pozici. Tu už poté do cíle nepustil, ačkoli se objevila nejedna komplikace.

„Potkali nás dva defekty,“ prozrazuje. „Jeden přišel až na konci rychlostní zkoušky, druhý v té úplně poslední. Ten byl tak brutální, že jsme dojížděli na prázdném kole. Kvůli takovému výsledku bychom ale dojeli i v případě, že by nám to kolo celé chybělo. Nějak jsme to do konce dobruslili,“ popisuje Odehnal krušný závěr.

Rallye Železné hory neskončily pro Odehnala pouze druhým místem ve třídě. Rovněž obsadil pátou pozici v absolutním pořadí. Tu i navzdory zmíněným defektům uhájil v souboji s Viktorem Szabem v papírově silnějším Citroënu C3 Rally2.

„Na poslední rychlostní zkoušce nás sice překonal, spěchal ale stejně jako my, takže udělal chybu a dostal dodatečnou penalizaci za sražení retardéru. Díky tomu jsme na pátém místě zůstali,“ popisuje Odehnal souboj se svým krajanem.

V rámci třídy A4 porazil Vladimíra Odehnala pouze Daniel Suk. Ten byl naprosto suverénní. Odehnalovi nadělil téměř dvě minuty a dokonce se stal i celkovým vítězem soutěže.

„Je to blázen, který umí řídit. Více by mu slušela nějaká R5 v mistráku. Myslím si, že by měl velký potenciál něco tam předvést,“ složil Odehnal poklonu svému soupeři.

GT2 Motorsport byl na stupních vítězů třídy A4 zastoupen hned dvakrát. O bronzový výsledek se totiž postaral Jan Sedlák se Subaru Impreza 22B STI. U něj na místě spolujezdce tentokrát neseděl Jiří Katrňák. Místo něj zaskakoval Tomáš Pfajfr, který jel se Sedlákem Rallye Železné hory už loni.

Ani u Sedláka se soutěž neodvíjela bez problémů. „Hned na první erzetě nás postihl problém v podobě spadlé hadice od turba, takže jsme dost ztratili hned zkraje a utekli nám ti nejrychlejší. Ve dlouhé třetí erzetě mi potom vyvřela brzdová kapalina a jen tak tak jsem ji dojel,“ říká Sedlák, jehož tým zvládl při první zastávce v servisní zóně všechny potíže vyřešit.

Přesto to dlouho vypadalo, že Sedlákovi stupně vítězů uniknou. Ještě dvě rychlostní zkoušky před koncem totiž figuroval na čtvrté pozici, přičemž třetí Gabriel Nyíri s Mitsubishi Lancer EVO IX si držel náskok 31,6 sekundy. Pak ale Nyíriho zradilo turbo, což dostalo Sedláka na třetí pozici.

Ztracené vítězství

Chybělo málo a GT2 Motorsport si z Rallye Železné hory odvezlo také vítězství. Ve třídě A5 po něm sahali Roman Burget a Kristýna Smrčková ve voze Porsche 997 GT3. Tato dvojice byla nejrychlejší na sedmi z osmi rychlostních zkoušek. Padesátivteřinová penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly na šestém testu ale znamenala místo téměř jistého triumfu druhé místo.

Burgetovo vystoupení nebylo jednoduché už od rána. „Dost to klouzalo, takže jsme na začátku byli opatrnější. Na třetí rychlostce nám pak auto zhaslo v retardéru a tam jsme nechali možná přes 20 vteřin, než se nám ho podařilo znovu nastartovat,“ popisuje Burget.

Jeho šance na výhru začaly vyhasínat na páté vložce. „Vlivem mé jezdecké chyby jsme víc jak polovinu této zkoušky dojížděli s defektem. V cíli jsme potom dali úzkou rezervu z přední nápravy, jelikož velká se nám do auta nevešla. Ta ale při následující erzetě praskla v rychlosti asi 160 km/h,“ říká Burget.

Právě tento incident zapříčinil jeho pozdní příjezd. „Museli jsme po prázdném kole asi 20 km, což se ukázalo jako nereálné. Pneu se zcela roztrhla a vzala s sebou i zadní nárazník. Provizorní opravou staré rezervy z prvního defektu a opravou uchycení nárazníku jsme tam ztratili asi pět minut,“ mrzelo Burgeta.

GT2 Motorsport na Rallye Železné hory reprezentovali také Tomáš Večerka a jeho spolujezdec Martin Zigler, kteří nastoupili s Opelem Corsa Rally4. Ti svůj start pojali především jako přípravu před dalším podnikem Alpe Adria Cupu, kterým bude během prvního srpnového víkendu italská soutěž Citta di Scorze. Jejich vystoupení ale trvalo jenom krátce. Posádka odjela pouze dvě erzety, pak odstoupila na následky havárie.

Foto: Rallyservice

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.