Sedlák se vrací, Burget chce zlomit kletbu. GT2 Motorsport míří na Podorlickou rallye

Na Jana Sedláka čeká první letošní start, Roman Burget chce odčinit trápení z předchozích ročníků. Stáj GT2 Motorsport vyráží na Podorlickou rallye s dvoučlennou sestavou. Třetí podnik ČMPR doznal oproti loňsku podstatných změn.

„Je to soutěž, kterou mám rád,“ říká navrátilec Sedlák, kterého i v letošní sezoně uvidíme za volantem vozu Subaru Impreza 22B STI. „Jezdí se tu pod horami a každý rok jsou tu moc pěkné tratě. Skoro vše se jezdí na asfaltu. Je to spíše rychlejší soutěž,“ přibližuje charakter rallye, která se koná v okolí Opočna.

Do svého prvního letošního startu v ČMPR se Sedlák snažil vstoupit co nejpřipravenější. V první polovině května proto vyrazil se svým Subaru na krátkou soutěž do polských Kačic. Tam obsadil třetí příčku a své vystoupení hodnotil pozitivně.

„Zdá se, že auto funguje dobře. Žádné problémy nás nepotkali,“ pochvaluje si Sedlák, na jehož autě došlo přes zimu k vylepšením. „Nasazujeme kompletně nové zavěšení,“ odhaluje účastník třídy A4, kterému i letos bude číst rozpis jeho dlouholetý parťák Jiří Katrňák.

Druhým zástupcem stáje GT2 Motorsport bude Roman Burget s Porsche 997 GT3. Ten už je letos na rozdíl od Sedláka rozjetý. Při úvodním podniku, kterým byla v dubnu Slovácká rallye, totiž obsadil ve třídě A5 druhé místo. Velmi slibným tempem se prezentoval i při Rallye Králíky, kde byl na většině rychlostních zkoušek nejrychlejším jezdcem třídy A5. Kvůli havárii na první vložce zapříčiněné vysokým tlakem v pneumatikách a následném defektu na sedmé „erzetě“ ale skončil se svou spolujezdkyní Kristýnou Smrčkovou až jako pátý.

„Naším cílem je soutěž především dokončit a vyvarovat se chyb. Z předchozí soutěže si neseme propastnou ztrátu,“ říká Burget, kterému patří v průběžném pořadí své pátá pozice. Přestože se ale snaží stát nohama na zemi, uvědomuje si, jaký je jeho potenciál. „Samozřejmě bychom konečně rádi vyhráli, takže se pro to budeme snažit udělat maximum,“ dodává.

Na Podorlické rallye se Burget objevil už v letech 2022 a 2023. Ani v jednom z těchto případů ale nestálo štěstí na jeho straně. „Při našem prvním účinkování nás zastavila převodovka, při tom druhém zase řemen, který se nám bohužel nepodařilo vyměnit,“ vzpomíná. „Chtěli bychom tuto smůlu prolomit. Snad se nám to podaří. Charakter soutěže nám sedí, akorát jezdíme s kratší převodovkou, což je na rychlých úsecích nevýhoda,“ dodává.

Letošní Podorlická rallye bude v řadě ohledů jiná než ta loňská. Beze změn zůstává pouze vložka Jílovice – Libníkovice (8,6 km). U testu Rychnov – Uhřínov (10,6 km) dojde k přesunu startu kvůli modernizaci železniční trati. Další rychlostní zkouška, která se letos jede jako Dobré – Masty (4,4 km), byla významně zkrácena kvůli neshodě s jedním z obecních úřadů. Všechny tyto úseky se pojedou během soboty třikrát. Dohromady posádky, kterých se přihlásilo přes 100, absolvují 70 ostrých kilometrů.

„Soutěž jsme začali chystat ve formátu čtyři rychlostní zkoušky dvakrát, tedy celkem osm RZ. Měli jsme připravenou novou rychlostní zkoušku, ale na poslední chvíli nám do toho zasáhla oprava komunikace. Objízdná trasa bohužel vede právě po naplánované rychlostní zkoušce,“ dodává zástupce ředitele Podorlické rallye Jiří Chalupný.

Start soutěže je naplánován na 7:43 hodin ráno. Závěrečná rychlostní zkouška má odstartovat v 16:42.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.