V čele. Pavel Bejda je po Ústecké 21 lídrem skupiny 3

Posun do čela průběžného pořadí skupiny 3. To přinesla Pavlu Bejdovi víkendová Ústecká 21. Další jezdec GT2 Motorsportu Jaroslav Prášek nadchl fanoušky legendárním vozem Aero Minor Sport.

„Bylo to slušné. Sice odpadli někteří z mých konkurentů, například Petr Vávra v neděli, ale výsledky se počítají a jsem za ně rád,“ hodnotí Bejda víkend na nejtechničtější trati v českém kalendáři.

Cesta do čela průběžného pořadí ovšem byla trnitá. V sobotu se totiž musel Bejda smířit s umístěním pod stupni vítězů. Jeho vůz Porsche Cayman GT4 S Clubsport pozlobil úřadujícího šampiona skupiny 3 při úvodním pokusu. Kvůli tomu z toho bylo v cíli čtvrté místo.

„Měli jsme technický problém, který jsme řešili. Auto nejelo optimálně a první jízdu jsem vlastně jenom vyjel nahoru. Na tu druhou se nám sice závadu podařilo odstranit a už to bylo standardní, nebyl jsem ale rozjetý a vlastně to pro mě byla první rychlá jízda,“ popsal své dojmy ze soboty.

V neděli ovšem mohl být Bejda mnohem spokojenější. V prvním pokusu zaznamenal na 3 650 metrů dlouhé trati čas 2:10,21, při druhé jízdě poznamenané deštěm z toho byl výkon v hodnotě 2:17,47. Obě tyto jízdy znamenaly v rámci skupiny 3 druhé místo, které Bejda obsadil i celkově. Úspěšnější byl pouze suverén víkendu Marek Rybníček se Škodou Fabia R5.

Při závěrečném pokusu se Bejda nenechal vyvést z míry ani chaotickou situací na startu. „Už jsem seděl připoutaný v autě na startu, přede mnou stáli tři jezdci a najednou začalo pršet. Někdo to otočil a jel přezout, já jsem ale zůstal na suchých. A myslím si, že jsem udělal dobře. Zas tak mokré to nebylo,“ domnívá se.

Nedělní druhé místo může Bejdu těšit především proto, že ho dostává do čela průběžného pořadí skupiny 3. Druhý Jaromír Malý s Toyotou GR Yaris má na kontě stejně jako Bejda 90 bodů, ve prospěch závodníka stáje GT2 Motorsport ovšem hraje větší počet druhých míst. Je ale třeba dodat, že ve skupině 3 je situace obecně velmi těsná. Třetí Petr Vávra ztrácí na vedoucí duo dva body, čtvrtý Marek Rybníček je pozadu o pět bodů a pátý Marian Lipka o 25. To znamená, že nejlepší pětice se v tuto chvíli vejde do rozestupu, který se rovná hodnotě jednoho vítězství.

Legenda nadchla fanoušky

Pozornost poutal během Ústecké 21 také Jaroslav Prášek. Zkušený vrchař totiž tentokrát nenastoupil s monopostem Chevron B42 F2, ale místo toho přivezl do Ústí nad Orlicí zrenovovaný originál vozu Aero Minor Sport. Ten v roce 1949 zazářil při závodě 24 hodin Le Mans s posádkou František Sutnar a Otto Krattner, která vyhrála ve třídě do 750 ccm a v hodnocení podle indexu výkonnosti dosáhla dokonce na celkovou druhou pozici.

„Bylo to fantastické svezení,“ pochvaloval si Jaroslav Prášek. „Dokonce i ředitelství závodu mi poděkovalo za to, že jsem s Minorem přijel. Všichni byli překvapení z toho, že tak staré auto může stále stát na startu s těmi soudobými,“ prozrazuje Prášek.

I zmíněné stáří vozu se ale během víkendu projevilo. „V sobotu jsem sice odjel první jízdu normálně, pak mi ale odešla spojka. Říkal jsem si, že na to kašlu, naložím to a už to nebudu spravovat,“ přiznává Prášek. Nakonec ale pochopil, že něco takového nemůže fanouškům udělat. „Když jsem jel dolů, viděl jsem lidi a jejich nadšení. Tleskali a byli skoro posedlí tím, že to auto funguje a jede. Řekl jsem si proto, že to musím spravit. Přivezli mi spojku i talíř, vyměnil jsem to a v neděli jsem všechno odjezdil úplně skvěle,“ říká Prášek.

Vůz Aero Minor Sport neviděli fanoušci českých „kopců“ v akci naposledy. Jaroslav Prášek se s ním totiž během nadcházejícího víkendu zúčastní i podniku Ecce Homo ve Šternberku. Zde bude GT2 Motorsport reprezentovat opět také Pavel Bejda. Podnik se nepojede pouze jako další díl republikového mistrovství. Je také součástí kalendáře mistrovství Evropy.

Foto: GT2 Motorsport, Ústecká 21

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.