Bejda hájí vedení, Prášek opět přiváží legendu. Takové bude Ecce Homo u GT2 Motorsportu

Pavel Bejda se bude snažit udržet celkové vedení ve skupině 3, Jaroslav Prášek opět předvede fanouškům legendární historický kousek Aero Minor Sport. Pro stáj GT2 Motorsport začíná největší vrchařský svátek sezony – Ecce Homo Šternberk.

„Bude tu krásná atmosféra a také krásná auta. Snad to bude dobrý víkend,“ těší se na populární závod Pavel Bejda. Současně ho ale stále straší vzpomínka na loňský rok, kdy jeho účinkování skončilo již v tréninku po nehodě. „Doufám, že se něco takového nebude opakovat. Ujel jsem asi jen 400 metrů,“ dodává.

Loňský šampion skupiny 3 přijíždí do Šternberku v nadějné pozici. Ačkoli na své první letošní vítězství pořád čeká, minulý víkend se po Ústecké 21 posunul do čela průběžného pořadí. Na kontě má 90 bodů stejně jako druhý Jaromír Malý. Ve prospěch pilota s vozem Porsche Cayman GT4 S Clubsport hraje větší počet druhých míst. Tohoto výsledku letos Bejda dosáhl hned třikrát, kdežto Malý, který závodí s vozem Toyota GR Yaris, skončil na stříbrné příčce dvakrát.

Situace ve skupině 3 je ovšem mnohem zamotanější. Do rozmezí 25 bodů, což je hodnota jednoho vítězství, se totiž vejde hned pět jezdců. Třetí Petr Vávra ztrácí na vedoucí dvojici dva body, čtvrtý Marek Rybníček je pozadu o pět bodů a manko pátého Mariana Lipky činí přesně zmíněných 25 bodů.

Bejda věří, že mu rychlá šternberská trať o délce 7 800 metrů přinese štěstí. „Auto by tu mohlo zafungovat. Naši konkurenti sice mají vyšší výkon motoru, my to ale doháníme jízdními vlastnostmi. Věřím, že by to tady mohlo být dobré,“ předpokládá jezdec stáje GT2 Motorsport.

Mezi historiky se opět představí Jaroslav Prášek. Ten navíc stejně jako na Ústecké 21 nastoupí s ikonickým Aero Minor Sport. Jedná se o zrenovovaný originál vozu, se kterým v roce 1949 zazářili při závodě 24 hodin Le Mans František Sutnar a Otto Krattner. Ve třídě do 750 cc tehdy zvítězili a v celkovém pořadí podle indexu výkonnosti se tato posádka umístila jako druhá. Kromě mistrovství republiky bude Prášek bodovat také do evropského šampionátu.

Právě evropskému formátu se český šampionát tento víkend podřizuje. Na všechny účastníky bez rozdílu tak místo tradičních dvou víkendových závodů čeká jenom jeden. Uskuteční se v neděli od 8:30 a o jeho výsledcích rozhodne součet obou pokusů. Sobota bude patřit volným tréninkům.

Závod Ecce Homo Šternberk je považován za nejslavnější český vrchařský podnik. Vůbec poprvé se na šternberské trati jelo už v roce 1905 v rámci vytrvalostní soutěže Vídeň – Vratislav – Vídeň. Vrchařské mistrovství Evropy zde bojuje o body od roku 1981. Od té doby do Šternberku nezavítalo pouze v sezoně 2020. Tehdy se kvůli koronavirové pandemii nekonal celý evropský šampionát.

Foto: GT2 Motorsport, Zuzana Horáková, Ecce Homo Šternberk

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.