GT2 European Series. Mičánek Motorsport chce v Zandvoortu potvrdit roli lídrů

Navázat na výjimečný výsledek z prvního závodu GT2 European Series na Paul Ricard. To je cíl Jiřího Mičánka jr., jehož tým čeká o víkendu druhý podnik prestižní série. Bronislav Formánek a Štefan Rosina v Zandvoortu budou obhajovat dvě prvenství, cestu jim ale promotér doslova ztížil vyšším BoP.

Větší hmotnost, větší světlá výška. Dva parametry, které budou ve druhém podniku seriálu GT2 European Series hrát proti týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Po suverénním vítězství v úvodu sezony tak čeká svěřence Jiřího Mičánka těžší cesta na pódium. „Můžeme čekat vyrovnanější závodní víkend, ale věřím, že auto bude pořád velmi konkurenceschopné. Ambice chceme mít pořád ty nejvyšší – bojovat o stupně vítězů, zůstat v čele šampionátu a ideálně tuto pozici upevnit,“ říká manažer týmu Jiří Mičánek.

Dvojice Formánek – Rosina jede na druhý podnik v roli suverénních lídrů, s 51 body si na druhou posádku drží náskok 18 bodů. Paradoxně pro zkušenějšího z dvojice – Štefana Rosinu – bude závod premiérou na Zandvoortu. Trati F1, která před sezonou 2023 prošla výraznou přestavbou, během které na ní přibyla klopená zatáčka. Naopak Formánek tu právě v roce 2023 startoval a s Karolem Baszem si odvezl druhé místo z Lamborghini Super Trofeo Europe. „Když je sucho, jede se klopenka pod plným plynem a nahoře auto těsně míjí zeď,“ pochvaluje si netypický prvek závodní trati Formánek. Štefan Rosina jde do své premiéry na Zandvoortu s pokorou. „Uvidíme, jak moc naši konkurenceschopnost ovlivní vyšší BoP a výška.“

Dvojice pilotů se bude muset o víkendu obejít bez svého race inženýra Josefa Záruby. Ten totiž bude na Red Bull Ringu startovat v prvním podniku GT Cup Series – středoevropského okruhového mistrovství, které se do loňska jezdilo pod názvem ESET Cup. S Jakubem Knollem vykročí za obhajobou loňského mistrovského titulu v endurance.

„Znamená to pro nás postavit dva týmy, ale jsme tak velký a silný tým, že to pro nás není problém. Díky obrovskému technickému zázemí jsme schopní poslat na obě místa plnohodnotnou sestavu – od kamionu přes náhradní díly až po personální zajištění,“ říká Jiří Mičánek.

„Je to pro mě trochu narušení komfortní zóny, ale tým je na to připravený a jsme sehraní. Budeme si vzájemně fandit, a když bude potřeba, spoustu věcí dokážeme vyřešit i na dálku,“ komentuje absenci svého dlouholetého závodního parťáka Záruby Bronislav Formánek. „Jsem si jistý, že moji roli zastane Štefan. Je to profesionál, po společné sezoně a prvním podniku GT2 jsme všichni sehraní. Mrzí mě, že se tyto termíny potkaly, ale věřím, že to kluci zvládnou,“ uzavírá Záruba.

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.