Bronzová premiéra s Caymanem. GT Sports Technology poprvé nasadilo do ostré akce GT4

Dvě třetí místa. To jsou výsledky, se kterými opouštěla stáj GT Sports Technology úvodní podnik letošního ročníku GT Cup Series na Red Bull Ringu. Pro tým šlo o vůbec první ostré nasazení vozu Porsche Cayman GT4 Clubsport.

„Jako první zkouška to bylo super. Celý tým i oba jezdci jsou spokojení,“ pochvaluje si šéf stáje Karel Neffe, jehož parťáci si ale museli poradit s řadou výzev. „Sice jsme s autem testovali už od loňska, tady jsme se ale poprvé museli poprat s BoP, závažím nebo sníženým výkonem,“ přibližuje.

Během rakouského víkendu se největší pozornost české stáje točila kolem Oleksandra Kosohova. Ukrajinec, který se doposud věnoval driftingu, absolvoval s týmem na Red Bull Ringu své první okruhové závody v životě. Ve sprintech nastoupil sám, ve vytrvalosti s ním spojila síly zkušená stálice GT Sports Technology Ivan Peklin.

Hned na první pokus společně vystoupala ukrajinská dvojice na stupně vítězů. Hodinovou sobotní vytrvalost totiž dokončila na třetí pozici ve třídě. V neděli si Kosohov udělal ještě jednu radost – i do cíle prvního sprintu totiž dojel na bronzové příčce. V úvodu druhého sprintu dokonce naháněl pozdějšího vítěze Martina Hudce. Nakonec ale obsadil čtvrtou pozici.

„Pro Alexe to byl první závod v gétéčkách a za mě předvedl super výsledek. I on byl nadšený, dobře si totiž zazávodil,“ říká Karel Neffe. Jak už ale zmínil, do hry promluvil systém Balance of Performance, jehož účelem je vyrovnání výkonnosti jednotlivých vozů ve snaze zajistit férové závodění. „Pokud šlo o výkon motoru, tak na tom byla některá auta lépe. Na rovinkách nám pak ujížděla,“ říká Neffe.

Celkově se ale tým sžil s novou technikou v závodním režimu zdárně. „Nastavení je tu o dost jiné. To platí speciálně u tlumičů. Také se tu musíte poprat s pneumatikami, jsou totiž užší a mají horší vlastnosti. Je potřeba auto nastavit tak, aby se pneumatiky opotřebovávaly co nejméně, jinak vám to může zkazit závod. Myslím si ale, že díky zkušenostem, které jsme získali s vozy GT4 u nás v servisu, jsme nijak zvlášť netápali a nemuseli nic zásadního hledat,“ uzavírá Karel Neffe.

Foto: GT Sports Technology, Petr Frýba

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.