Útok na vytrvalostní čelo i obhajoba sprintového vedení. Neffe s Breckou zabojují o další úspěchy v Chorvatsku

Petr Brecka chce udržet průběžné vedení v klasifikaci třídy AM v rámci sprintových závodů, které kraluje s náskokem dvou bodů. Společně s Karlem Neffem pak zaútočí na již třetí vytrvalostní triumf. Stáj GT Sports Technology má při předposledním letošním podniku Porsche Sprint Challenge Central Europe v chorvatském Grobniku o co hrát.

„Cíle jsou jasné. Petr chce uhájit průběžné první místo mezi amatéry ve sprintu. Na titul ale stále pomýšlíme také ve vytrvalosti,“ říká před začátkem víkendu Karel Neffe.

Do vedení třídy AM ve sprintové klasifikaci se Brecka dostal mimo jiné díky tomu, že se mu z předchozích šesti závodů podařilo vyhrát rovnou polovinu. Český jezdec vystoupal na nejvyšší stupeň při druhém závodě na Salzburgringu a poté kraloval oběma jízdám v polské Poznani. Dva podniky před koncem si ale nemůže být ničím jistý. Vždyť Peter Brunner je pozadu o pouhé dva body.

Letošní ročník týmu přináší štěstí i ve vytrvalostních závodech. V nich Brecka společně s Karlem Neffem triumfovali dvakrát ze tří pokusů. Povedlo se jim to na Red Bull Ringu a také v Poznani. Jedinou neproměněnou šancí zůstává Salzburgring. Tam česká dvojice šachovnicovou vlajku nespatřila. Kvůli tomu jí průběžně patří dělená čtvrtá pozice. Z ní ale posádka zaostává za vedoucím Brunnerem o pouhých 10 bodů a mistrovských ambicí se rozhodně nevzdává.

„Pokud bychom vyhráli v Grobniku a následně také při posledním závodě v Brně, tak pořád máme naději. V Brně by se navíc díky početnějšímu poli měl udělovat větší počet bodů,“ prozrazuje Neffe.

Okruh v Grobniku je týmu GT Sports Technology dobře známý. 4 168 metrů dlouhá trať bývala dlouhá léta součástí středoevropského ESET Cupu, z jehož kalendáře se vytratila po sezoně 2022. „Když pominu Red Bull Ring, tak je pro mě Grobnik nejoblíbenější tratí z celého kalendáře. Těším se,“ má Neffe chorvatský okruh rád.

V minulosti byl Grobnik některými závodníky označován za nebezpečný. S takovým tvrzením souhlasí Neffe jenom částečně. „Je to sice okruh ze staré školy, který rozhodně nepovažuji za nejbezpečnější, ale myslím si, že se na něm dá závodit. Například takový Salzburgring je podle mě mnohem nebezpečnější. Tam více méně jakékoli vyjetí z trati znamená nehodu,“ porovnává.

GT Sports Technology nasadí v Chorvatsku do akce tradičně dva vozy Porsche 992 Cup. Za volantem druhého auta se prostřídají Andrew Kunitsa s Ivanem Peklinem. Kunitsa nejprve absolvuje sprintové závody, ve kterých mu průběžně patří páté místo mezi amatéry. Peklin doplní Kunitsu ve vytrvalosti. Zde jsou umístěni jako třetí nejlepší posádka v rámci třídy Pro-Am.

Oslavy na dálku

Ať už dopadnou závody Porsche Sprint Challenge Central Europe v Grobniku jakkoli, jedno je jisté. Tým GT Sports Technology bude mít po skončení víkendu důvod k radosti.

Na Masarykově okruhu v Brně totiž finišuje ESET Cup. Zde tým kraluje třídě GTC1. Ve sprintu se nachází na čele Petr Brecka, přičemž ve vytrvalosti spolu s ním figuruje na prvním místě také Neffe. Ačkoli budou oba jezdci na jihu Moravy chybět, přesto se nemusí o své pozice obávat. Absentovat totiž budou i jejich nejbližší pronásledovatelé, což znamená, že se česká dvojice bude s jistotou radovat z titulů.

Foto: GT Sports Technology

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.