Ze stopy ani ránu. Výlet GT Sports Technology k Balatonu se proměnil v „klouzačku“

Špinavý asfalt, boj s přilnavostí a nutnost přísně držet ideální stopu. Stáj GT Sports Technology a její jezdec Petr Brecka se třetím podnikem Porsche Sprint Challenge Central Europe na Balaton Parku doslova proklouzali, při odjezdu z Maďarska jim ale mohli dělat radost důležité body a upevnění průběžného vedení ve vytrvalostní klasifikaci třídy AM.

„Byl to pro nás nejnáročnější víkend za poslední dva roky. Otevřeně řeknu, že okruh byl ve špatném stavu,“ nezastíral šéf stáje GT Sports Technology Karel Neffe. Podle něj doplatilo celé startovní pole na vrcholící přípravy před podnikem MotoGP. Ten se na Balaton Parku uskuteční v závěru srpna.

„Staví se tu tribuny, hotel a zázemí. Trať byla tak zaprášená, že byla vidět jenom dvoumetrová vyjetá lajna. Každý den trvalo hodinu, než se tam vůbec dalo jezdit. Opravdu to klouzalo a bylo to nebezpečné. Vůbec se nedalo předjíždět a došlo k několika incidentům. Jakmile člověk vyjel ze stopy, okamžitě měl problém zastavit. Několik aut skončilo mimo trať, v kačírku nebo v hodinách. Pro jezdce to byl nekomfortní víkend ze všech stran a nikdo neodjížděl spokojen. Zástupce organizátora dokonce řekl, že už tu v životě nepojedeme,“ prozrazuje.

Při prvním sprintovém závodě se GT Sports Technology vypořádalo se všemi těmito nástrahami se ctí. Petr Brecka totiž skončil na třetí pozici v kategorii AM. Ve druhém závodě už ale i jemu ukázal okruh ležící nedaleko Balatonského jezera svou pravou tvář.

„Bojoval s Peterem Brunnerem a jedním kolem vyjel mimo stopu. Malinko se mu to svezlo a jakmile se trochu dotknul plynu, tak se celé auto sklouzlo do kačírku v rychlosti 60 km/h,“ popisuje Karel Neffe moment na výjezdu z 10. zatáčky, který Brecku ze závodu vyřadil. „Točil volantem, ale vůbec nic s tím nešlo dělat,“ dodává.

Na závěr dne si ovšem Brecka spravil chuť. Ačkoli tentokrát startoval ve vytrvalosti zcela sám, dovedl své Porsche po jedné hodině ke druhému místu v kategorii AM a dalším důležitým bodům. Cesta za tímto výsledkem ale byla pořádně trnitá.

„Vytrvalost byla protrpěná ze všech stran. Úplně nové brzdové destičky jsme museli v půlce závodu měnit za další novou sadu. Nové gumy byly roztrhané na padrť. Pylony v zatáčkách se po půlhodině všechny umlátily a koukaly z toho držáky, na kterých se kola potrhaly. Půlka startovního pole přezouvala po první půlce na gumy ze sprintu,“ přibližuje Neffe.

Cenné body udržely Brecku v čele průběžného pořadí vytrvalosti v rámci třídy AM. Před Peterem Brunnerem má dvanáctibodový náskok. Ve sprintovém hodnocení této kategorie patří Breckovi druhá pozice. V tomto případě se nachází čtyři body za Brunnerem. Do průběžného pořadí šampionátu promluvilo po Balaton Parku i vytvoření nové kategorie Masters. S tím souviselo přeřazení některých jezdců a zpětné dopočítání bodů.

S technickou podporou stáje GT Sports Technology nastoupil na Balaton Parku také Milan Sitnianský. Jezdec stáje Sportgarage dojel v prvním závodě čtvrtý celkově a současně třetí ve třídě PRO-AM. Ve druhé jízdě bral bronz celkově i v kategorii a ve vytrvalosti udělal tečku za víkendem druhým místem v absolutní klasifikaci a třídě PRO. V tomto případě startoval po boku Dietera Svepese.

Milan Sitnianský a GT Sports Technology se společně chystají na zářijový dvanáctihodinový závod seriálu Michelin 992 Endurance Cup, který se uskuteční ve Spa-Francorchamps. Spolupráce ale bude nejspíše pokračovat i na poli Porsche Sprint Challenge Central Europe. „Do Poznaně pojedeme opět společně a nejspíš to tak zůstane až do konce sezony,“ předpokládá Neffe.

Do polské Poznaně zavítá středoevropský Sprint Challenge o víkendu 3.-5. července.

Foto: Porsche Sprint Challenge Central Europe

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.