Zpátky do Grobniku i na Hungaroring. GT Cup Series odhalila nový kalendář

7 závodních víkendů, 5 zemí, stabilní destinace i návraty na „stará známá“ místa. To vše nabízí nově představený kalendář GT Cup Series pro sezonu 2026.

„Jezdci i týmy se mohou na sezonu 2026 těšit z mnoha důvodů. Nový kalendář a návrat ikonických tratí v kombinaci s tradicí slibují silný a konkurenceschopný rok,“ uvádějí organizátoři v tiskové zprávě.

Do nového ročníku se startovní pole rozjede o měsíc dříve než letos. Začne se totiž už o víkendu 10.-12. dubna, přičemž dějištěm úvodních dvou sprintů a vytrvalostního klání bude znovu rakouský Red Bull Ring. Poté už ale přijde na řadu jeden z návratů.

V pořadí druhý závodní víkend se totiž odehraje v chorvatském Grobniku v termínu 15.-17. května. Tato rychlá trať ze „staré školy“ měřící přes 4 kilometry se nachází nedaleko města Rijeka a součástí kalendáře byla již v období 2018-2022. Nyní se tak do něj vrátí po čtyřech letech. V posledních sezonách přitahoval chorvatský Grobnik pozornost českých fanoušků zejména kvůli mezinárodnímu motocyklovému šampionátu Alpe Adria. V něm bojuje o přední příčky řada našich reprezentantů.

Po Grobniku bude následovat první ze dvou zastávek na Slovakia Ringu. O víkendu 5.-7. června se zde pojede podobně jako letos v netradičním formátu. Na programu totiž bude pouze tříhodinový vytrvalostní závod a žádný sprint. Poté budou následovat podniky v Mostě (31. července – 2. srpna), další klání na Slovakia Ringu (21.-23. srpna) a na Masarykův okruh v Brně (11.-13. září).

Finále ovšem přinese další návrat do „starých známých končin“. Poslední závody budou na programu v termínu 23.-25. října na Hungaroringu. V každoročním dějišti Velké ceny Maďarska F1 se naposledy závodilo v roce 2023.

Příští rok Hungaroring přivítá startovní pole v novém kabátě. V posledních letech tu totiž probíhá rekonstrukce, která se týká především zázemí a tribun a potrvá až do dubna 2026. Byla postavena nová budova boxů, ve které se nachází 36 garáží pro týmy a 4 pro techniky. Modernizací prošla i hlavní tribuna, která má nově kapacitu pro 10 000 diváků. Cílová rovinka dostala nový asfalt kvůli instalaci dvou nových podzemních tunelů.

Některé okruhy se vrací, jiné zase zmizí. Již se nebude závodit na Balaton Parku ani na německém Lausitzringu. Součástí kalendáře už není ani polská Poznaň. Tam se měl GT Cup Series vrátit loni po tříleté pauze, z organizačních důvodů ovšem série tento podnik zrušila.

„GT Cup Series drží status oficiální mezinárodní série FIA ve střední Evropě. Jeho posláním je podporovat a propagovat závodění ve spolupráci s FIA CEZ a vytvářet prostředí, ve kterém začátečníci mohou získávat zkušenosti a klíčové kontakty, které jsou pro postup ve světě okruhového závodění nezbytné. Mezinárodní uznání přináší vyšší úroveň konkurence a závazek k profesionalitě. Šampionát se podřizuje mezinárodním sportovním a technickým pravidlům FIA, přičemž bezpečnost je absolutní prioritou,“ stojí dále v prohlášení organizátorů.

Při řadě podniků budou GT Cup Series doprovázet tradičně šampionáty TCR Eastern Europe, Clio Cup Bohemia a F4 CEZ. Ty už své kalendáře představily před GT Cup Series a jejich podobu si můžete prohlédnout níže. Tříhodinový závod GT Cup Series na Slovakia Ringu se pojede po boku evropského šampionátu tahačů.

Foto: GT Cup Series/Petr Frýba, Hungaroring, Grobnik Circuit, GT Cup Series, TCR Eastern Europe, F4 CEZ, Clio Cup Bohemia

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.