Genesis na cestě do WEC: rok intenzivního vývoje, prvních oznámení a klíčových testů hypercaru GMR-001

Genesis Magma Racing uzavřel rok intenzivních testů, budování jezdecké sestavy i vstupu do ELMS a nyní míří do klíčové fáze příprav na debut hypercaru GMR-001 ve FIA WEC 2026. Projekt spojuje technický vývoj, závodní provoz i organizační růst do jediného ambiciózního cíle: být v příští sezóně plně připraven na světovou vytrvalostní elitu.

Nejdůležitější milník vývoje přišel na konci října, kdy se na okruhu Circuit Magny-Cours odehrál třídenní test GMR-001 — poprvé s výraznějším důrazem na výkonnost.
Po předchozích testech zaměřených hlavně na kalibraci systémů a odolnost komponentů se tým konečně mohl soustředit na ladění rychlosti a balíčku pro různé podmínky.

„Pokračovali jsme ve vývoji, ale zároveň jsme začínali uvažovat o výkonu,“ říkal sportovní ředitel Gabriele Tarquini. „Museli jsme vytvořit jakýsi nástrojový box pro nastavení za všech podmínek, aby si jezdci mohli auto přizpůsobit a byli schopni jet na maximum.“

Do testu nastoupila kompletní čtveřice potvrzených jezdců WEC: Pipo Derani, André Lotterer, Mathys Jaubert a Dani Juncadella. Derani ocenil posun spolehlivosti: „Jak se věci stabilizovaly, mohli jsme se zaměřit na maximální využití balíčku, který máme.“

Juncadella zdůraznil výhodu rozmanitého počasí: „Byl to první test, kdy jsme na stejném okruhu měli různé podmínky pro mechanické nastavení. Vždy jsme se pohybovali správným směrem.“

Původně plánované umělé smočení trati nakonec příroda vyřešila sama. Druhý den propršel, což bylo ideální pro sběr dat o trakci, kontrole stability a korekcích systémů. „Testování na mokru je vždy klíčové,“ připomínal Tarquini. „Může to být rozhodující faktor třeba i v největším závodě roku.“

Lotterer si poprvé vyzkoušel nové mokré pneumatiky specifikace 2026: „Pracovali jsme na chování systémů za mokra a učili jsme se reakci kontroly trakce i řazení.“

Zároveň tým laboroval s ohřevem pneumatik v podmínkách, které byly tepelně opačné než u předchozích testů. „Mohli jsme si pohrát s tím, co je potřeba udělat, aby byly připravené na závod,“ vysvětloval hlavní inženýr Justin Taylor. Po velmi produktivních třech dnech měl tým jasno v klíčových směrech dalšího vývoje. Čekala jej poslední série testů před zahájením homologačního procesu.

První jízdy Jamie Chadwickové v hypercaru: Krok do elitní společnosti

Koncem měsíce přišel další zásadní moment. Jamie Chadwick, vítězka závodů ELMS a členka programu Trajectory, absolvovala na Magny-Cours své první kilometry v hypercaru. Stala se tak teprve druhou ženou v historii WEC, která tento typ vozu řídila.

„Moje první kola byla úžasná,“ usmívala se. „Auto je působivé, velmi rychlé a nabízí spoustu systémů, se kterými může jezdec pracovat. S každým testem se vyvíjí, ale je to skvělý zážitek.“

Tarquini potvrdil, že dojem byl okamžitý: „Vše řekl výraz na její tváři, když vyskočila z vozu. Byla opravdu šťastná.“

Chadwick díky tomu vstoupila do nové etapy — v roce 2026 bude oficiální rezervní jezdkyní hypercaru a převezme větší část vývojové práce na GMR-001.
„Je to něco výjimečného,“ říkala. „Je to krok, na který jsem pyšná. Roli vývojářky můžu využít i v dalších kategoriích, protože se díky ní naučím spoustu věcí.“

Struktura týmu se rodila za pochodu: Anouck Abadie a operační základ

Zatímco inženýři testovali hypercar, v zákulisí probíhala neméně náročná práce — budování celého týmu od nuly.
Týmová manažerka Anouck Abadie popsala svou roli jako mix logistiky, řízení lidí, rozpočtu, plánování a krizového managementu.

„Ráda říkám, že jsem tu proto, abych podporovala své lidi,“ vysvětlovala. „Jste jako řídící věž, která musí udržovat klid a zajistit, aby všichni dodržovali pravidla.“

Abadie čerpala ze zkušeností s FIA i GT týmy: „Z FIA jsem si odnesla schopnost vidět dlouhodobou vizi. Z GT světa jsem se naučila tvrdou práci s rozpočtem — říkali mi T-Rex, protože jsem měla krátké ruce, když šlo o utrácení.“

Během prvních měsíců měla na starost i logistiku testů, plánování směn mechaniků a koordinaci oprav.
„Kdybych se měla starat o technickou stránku, možná by bylo auto pořád v garáži,“ smála se.

Tým zároveň kladl důraz na podporu žen v motorsportu — a plánoval aktivní spolupráci s korejskou federací i FIA na příslušných projektech.

Rok učení: Genesis vstoupilo do ELMS s podporou IDEC Sport

Příprava na WEC neprobíhala jen na testovací dráze. Aby celý tým získal zkušenosti s vytrvalostním provozem, vstoupil v roce 2025 do Evropské série Le Mans ve třídě LMP2. Vůz č. 18 sdíleli Jamie Chadwicková s Mathysem Jaubertem a Dani Juncadellou, přičemž si z letošní kampaně odvezli 3. celkové místo. 

Šéf týmu Cyril Abiteboul přiznal, že start ve WEC bez předešlých zkušeností by byl riskantní: „Myšlenka začít od nuly byla děsivá. ELMS je místo, kde se tým naučí vše, co bude pro WEC v roce 2026 potřebovat.“

„Samozřejmě chceme dobré výsledky,“ říkal Abiteboul. „Ale důležitější je směr a rozvoj jezdců programu Trajectory.“

Chadwicková byla otevřená: „Chci se naučit co nejvíc. Lhala bych, kdybych řekla, že nechci pódium.“ Jaubert přidal: „Cílem bylo etablovat se jako silný jezdec LMP2 a přispět týmu.“

Zkušenější Juncadella fungoval jako mentor: „Mají talent. Nepotřebují, abych je učil jezdit rychleji, ale podpořím je, jak jen budu moct.“ Do sestavy pro 24 hodin Le Mans se navíc připojil André Lotterer — jako trojnásobný vítěz závodu představoval neocenitelný zdroj znalostí.

Partnerství s IDEC Sport pomohlo Genesis Magma Racing nejen sportovně, ale i marketingově. Vůz nesl výraznou oranžovou Magma livery a logo inspirované hangeulem. Cílem bylo, aby si značku fanoušci spojili se vstupem do hypercarové třídy. „Když vstoupíme do WEC, chceme, aby nám lidé fandili,“ říkal Abiteboul. „Aby věděli, kdo jsme.“

Jeden rok před premiérou: Kompletní příprava na nejvyšší úroveň

Celé období roku 2025 tak pro Genesis Magma Racing představovalo jedinečný, intenzivní proces učení. Testy hypercaru, řízené jízdami v dešti i suchu, první jízdy nové rezervní jezdkyně, vstup do ELMS, formování strategie i personální struktury — to vše tvořilo mozaiku směřující k jedinému cíli: úspěšnému debutu hypercaru GMR-001 ve FIA WEC 2026.

Tarquini to shrnul po posledním testu v Magny-Cours: „Byly to velmi pozitivní dny. Ještě nás čeká hodně práce, ale víme, kam se chceme vydat. Tohle byl důležitý krok.“

Foto: Hyundai Motorsport

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.