Rodí se nový elektrický šampionát. Do formule G se zapojil i Heidfeld

Bývalý pilot formule 1 i formule E Nick Heidfeld se stal spoluzakladatelem nového šampionátu elektrických monopostů, formule G. Jeho start je naplánován na rok 2024 a neklade si za cíl nic menšího, než nově definovat prostředí elektrických závodů.

Ve spolupráci s Dilbaghem Gillem, generálním ředitelem a spoluzakladatelem formule G, Heidfeld přináší svoje bohaté zkušenosti a znalosti. 46letý jezdec má za sebou velké závodní zkušenosti, které zahrnují formuli 1 (týmy Sauber, Williams, BMW Sauber či Renault), německou F3, F3000 a působení ve vytrvalostních závodech včetně vítězství ve své třídě v Le Mans.

"Když mě Dilbagh oslovil s nabídkou tohoto programu, okamžitě mě zaujal a jsem rád, že mohu být spoluzakladatelem formule G. Elektrický závodní šampionát s dvojím pohonem tu ještě nebyl," uvedl Heidfeld s odkazem na možnost závodění s redukovaným výkonem motoru téhož vozu v juniorské kategorii.

V roce 2014 se Heidfeld přeorientoval na elektrické závody a stal se jedním z prvních jezdců formule E. Začínal u týmu Venturi Grand Prix, později se připojil k týmu Mahindra Racing, kde setrval čtyři sezony a osmkrát se postavil na stupně vítězů. Načež přešel do role rezervního jezdce a nakonec působil jako zvláštní poradce. Právě v Mahindře se setkal s bossem formule G Gillem.

Formule G, která je koncipována jako globální plně elektrická motoristická série, by měla debutovat na konci příštího roku. Sezona bude zahrnovat i nezávislé šampionáty ve čtyřech regionech, z nichž každý bude tvořen 10 týmovými franšízami.

Novátorský přístup formule G spočívá v otevřeném plně elektrickém závodním voze s technickými možnostmi pro závodění se sníženým výkonem pro méně zkušené jezdce a závodění s plným výkonem pro ostřílené piloty. Tento dvojí formát, kdy 20 jezdců soutěží v šampionátu "F-G2" se sníženým výkonem a 20 dalších v hlavním seriálu "F-G1" s plným výkonem slibuje zajímavou podívanou.

Foto: Formule G

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.