Tým Fesh Fesh nachystal tři kamiony. Vozíčkář Llovera je znovu připraven zdolat nástrahy Dakaru

Tým Fesh Fesh Tomáše Vrátného budou na Dakaru budou reprezentovat tři soutěžní kamiony.

Závodní speciály ostravského týmu Fesh Fesh Tomáše Vrátného vyrazily 28. listopadu na 45. ročník Rallye Dakar. Ostraváky budou reprezentovat tři soutěžní kamiony, které se postaví na start
31. prosince v saúdskoarabském Yanbu.

Z Kopřivnice vyrazila 28. listopadu karavana tří závodních, čtyř doprovodných a dvou novinářských vozidel. Tým Fesh Fesh v kategorii kamionů bude patřit opět mezi největší, co se týká počtu závodních speciálů a doprovodných vozidel. Za 14 dní, 28. prosince přistane 30členný tým v Saudské Arábii, aby čelil výzvám nového ročníku Rallye Dakar.

První zastávku absolvoval tým na technických přejímkách, které letos proběhly ještě v Evropě, a to na okruhu Pau Ricarda v Le Castellete. Pak vozidla zamířila do Marseille, kde se nalodila a odplula do přístavu Yanbu v Saudské Arábii. Tam je odstartují 31. prosince do netěžší rallye na světě. Posádky čeká celkem 14 etap, Saudskou Arábii projedou od písčitých pláží na břehu Rudého moře, přes hory na severovýchodě země, jednu z největších pouští s nepřeberným množstvím dun až do cíle, který je 15. ledna naplánován do Dammámu na pobřeží Perského zálivu.

Tři truckoví mušketýři

Tým Fesh Fesh měl za sebou náročný rok. Po lednových haváriích Fordu a Iveca zabraly jejich opravy dost času. U Tatrovek se repasovaly motory, došlo také na výměnu převodovky z manuálu na automat. Do Rallye Dakar 2023 nakonec odstartují tři speciály týmu Fesh Fesh.

Tatra Jamal Evo III. si v říjnu vybojovala v Marocké rallye celkové 3. místo a pojede s litevskou posádkou Vaidotas Paškevičius, Tomaš Gužauskas a Slavomir Volkov. „Vaidotas se svojí posádkou obsadil na letošním Dakaru 12. místo a vkládáme do nich poměrně velké naděje“, říká o posádce šéf týmu Tomáš Vrátný. Tatra disponuje motorem o výkonu 950 koní a kroutícím momentem 4 000 Nm. Speciál má manuální převodovku.

Ford Cargo Evo I provede závodem nová posádka. Andorský závodník Albert Llovera se stal ambasadorem značky Ford Trucks ve Španělsku, kombinace se závodním speciálem s modrým oválem je tedy naprosto logická. Navigovat ho bude jeho neteř, motocyklová závodnice Margot Lloberová. Má bohaté zkušenosti ze Světového poháru Rallye Dakar, který absolvovala jako navigátorka v kategorii bugin SSV.

Mechanikem v posádce bude Petr Vojkovský, provozní manažer týmu Fesh Fesh, který na Rallye Dakar v roce 2020 společně s Pierrem Garroustem a Szymonem Gospodarczykem vybojoval 9. místo v kategorii kamionů. Ford  I má repasovaný motor, nové bezpečnostní prvky v zadní části nástavby a pro Alberta samozřejmě upravené řízení s plynem a brzdou na volantu od Guidosimplex.

Tatra Jamal Evo I pojede na Rallye Dakar 2023 s posádkou Tomáš Vrátný, Jaromír Martinec a Bartlomiej Boba. Česko polská posádka obsadila v letošním Světovém poháru FIA v rallye 3. místo v kategorii kamionů.

„Tento rok byl hodně náročný. Spoustu času nám zabraly opravy aut po letošním Dakaru, i proto jedeme s touhle Tatrovkou“, říká k průběhu roku 2022 Vrátný, který si 9. prosince převzal v Boloni ocenění pro druhého vicemistra Světového poháru. „Na této Jamalce jsme provedli podstatné úpravy: má novou automatickou převodovku, motor po repasi dává 950 koní a 4 500 Nm točivý moment, testem prošla na rallye ve Španělsku i v Maroku a věřím, že nás doveze do cíle“, dodal ostravský pilot a manažer v jedné osobě.

Fesh Fesh Group podniká v oblasti motorsportu. Zaměřuje se na poskytování motorsportových produktů a služeb – stavba speciálů, pronájem závodní techniky, marketingová činnost a samozřejmě účast na sportovních akcích. Členové týmu mají bohaté zkušenosti z Rallye Dakar, Africe Eco Race, Silk Way Rallye, BajaCross Country a dalších. Fesh Fesh Group je součástí skupiny Ostra.

Foto: Fesh Fesh Group

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.