F4 Central European Zone vstupuje do své čtvrté sezóny s řadou novinek, které mají sérii posunout o krok dál. Kalendář pro rok 2026 přináší návrat na Hungaroring, více testovacích příležitostí a také nový kvalifikační formát, který zvýrazní konzistentní tempo jezdců. Organizátoři tak chtějí nabídnout mladým talentům ještě lepší podmínky pro rozvoj a přiblížit šampionát standardům vyšších formulových kategorií.
Kalendář pro příští rok zůstává šestiokruhový, ovšem s několika změnami – mimo jiné se po dvou letech vrací do kalendáře i slavný Hungaroring. Každý víkend bude obsahovat tři závody a rozšířený prostor pro testování a trénink.
Red Bull Ring otevře sezónu
Start sezóny proběhne 10.–12. dubna na Red Bull Ringu, kde se F4 CEZ tradičně představuje od svého vzniku. Trať v rakouských Alpách patří mezi nejrychlejší v Evropě a její profil prověří jak odvahu jezdců, tak preciznost týmů při nastavení vozu.
Salzburgring technickou výzvou
O měsíc později, na konci května, se série přesune na Salzburgring. Tato trať, zasazená do malebného údolí nedaleko Salzburgu, je známá svými dlouhými rovinkami a rychlými zatáčkami, které odměňují plynulý styl jízdy. I tady už se F4 CEZ několikrát představila, a patří tak mezi stálice kalendáře.
Slovakia Ring opět součástí
V červnu se peloton přesune na Slovakia Ring, jediný slovenský okruh homologovaný pro závody FIA. Široká trať poskytuje dostatek prostoru pro předjíždění, což z ní pravidelně činí dějiště napínavých bitev.
Letní návrat do Mostu
Po krátké přestávce se šampionát v srpnu vrátí do České republiky, konkrétně na Autodrom Most. Okruh, který se stal domovskou tratí celé série, tradičně přitahuje velké množství fanoušků i českých jezdců. Mostecký víkend bývá navíc klíčový v boji o titul, protože se často rozhoduje o postavení před závěrem sezóny.
Závěr sezóny mění dějiště z Brna na Hungaroring
Zářijová zastávka na Automotodromu Brno představuje ikonické prostředí, kde se střetává historie s moderním motorsportem. Brno se také stalo do aktuální sezóny finální zástavkou F4 CEZ, která nabízela jezdcům výzvu díky svým výškovým rozdílům a dlouhým zatáčkám.
Finále šampionátu však v příští sezóně proběhne v říjnu na Hungaroringu, který se po dvouleté pauze vrací do kalendáře. Zmodernizovaná trať hostící Formuli 1 nabídne mladým pilotům unikátní možnost poměřit síly na stejném asfaltu, kde o pár měsíců dříve závodí světové hvězdy

Nový kvalifikační formát zvýší důraz na konzistenci
Organizátoři zároveň představili úpravy sportovního formátu. Novinkou jsou čtyři společné testy po 40 minutách, které se uskuteční ještě před oficiálním tréninkem – ve čtvrtek nebo pátek dle harmonogramu. Poté bude následovat 40minutový trénink, 20minutová kvalifikace a tři závody po 25 minutách.
Největší změna se ale týká samotné kvalifikace a tvorby startovních roštů.
• Závod 1 odstartuje podle nejrychlejších kvalifikačních časů,
• Závod 2 pak podle druhých nejrychlejších časů jednotlivých jezdců,
• Závod 3 vychází z výsledků prvního závodu, přičemž prvních 8–12 pozic bude obráceno – přesný počet určí los po skončení závodu 1.
„Nasloucháme týmům i jezdcům. Chceme, aby soutěž byla vyrovnaná a motivující. Nový systém zdůrazní konzistentní výkony a zároveň nabídne víc příležitostí k soubojům,“ vysvětluje promotér Josef Křenek.
Více prostoru pro mladé talenty
Další novinkou pro sezonu 2026 je rozšíření testovacího programu. Jezdci i týmy budou mít k dispozici čtyři společné testy po 40 minutách, které se uskuteční ještě před oficiálním tréninkem. Cílem je umožnit mladým pilotům získat více času na trati, lépe se připravit na závodní víkend a zároveň vyrovnat rozdíly mezi zkušenějšími a nově příchozími závodníky.
Stejně jako letos bude šampionát vysílán živě na YouTube, doplněný o obsáhlé reportáže a výsledky na oficiálním webu. A podle všeho má i čtvrtá sezona F4 CEZ našlápnuto k tomu, aby byla dosud nejvyrovnanější.
Kalendář F4 CEZ 2026
• 10.–12. dubna: Red Bull Ring, Rakousko
• 29.–31. května: Salzburgring, Rakousko
• 5.–7. června: Slovakia Ring, Slovensko
• 31. července–2. srpna: Most, Česká republika
• 11.–13. září: Brno, Česká republika
• 23.–25. října: Hungaroring, Maďarsko
Foto: F4 CEZ / Petr Frýba