Hadjar střídá Cunodu, Lindblad přichází. Red Bull odtajnil otazníky ve své sestavě

Očekávané bylo potvrzeno. Isack Hadjar vystřídá v příští sezoně u týmu Red Bull Júkiho Cunodu a stane se novým týmovým kolegou Maxe Verstappena. U juniorské stáje Racing Bulls utvoří tandem Liam Lawson s nováčkem Arvidem Lindbladem. Cunoda zůstane s týmem jako rezervní jezdec.

„Pro Isacka je to sice první sezona, ale předvedl velkou vyzrálost a ukázal, že se učí rychle,“ říká šéf Red Bullu Laurent Mekies, který v čele stáje nahradil během letošní sezony Christiana Hornera. Předtím šéfoval právě juniorskému Racing Bulls, kde se s Hadjarem setkal. „Nejdůležitější je, že ukázal přirozenou rychlost. Ta je v tomto sportu nejdůležitější. Věříme, že se mu může po boku Maxe dařit a že může na trati předvádět kouzla,“ dodává francouzský manažer.

Při své nováčkovské sezoně Hadjar zapůsobil především při Velké ceně Nizozemska v Zandvoortu. Tam dojel do cíle jako třetí a připsal si tak své první pódium v F1. V průběžném pořadí šampionátu se před posledním závodem nachází na 10. pozici, o dva body před Nicem Hülkenbergem a o tři před Fernandem Alonsem.

S trochou nadsázky se dá říct, že druhý monopost Red Bullu připomínal v posledních několika sezonách tak trochu sedadlo smrti. Po odchodu Daniela Ricciarda do Renaultu v roce 2018 totiž nikdo nedokázal skutečně držet krok s Maxem Verstappenem, jehož specifickému jezdeckému stylu vůz týmu na rozdíl od jeho parťáků vyhovuje.

Po boku Nizozemce postupně pohořeli Pierre Gasly, Alexander Albon a nakonec i Sergio Pérez, ačkoli ten během čtyř sezon získal pět vítězství a v roce 2023 se stal dokonce vicemistrem. Jeho nástupce Liam Lawson v úvodních dvou závodech sezony 2025 nezískal dokonce ani bod a tak byl sesazen zpět do Racing Bulls. Jeho místo u Red Bullu zaujal Júki Cunoda. Ani Japonec si nevedl o moc lépe. Nejlépe dojel šestý v Baku a v tuto chvíli je celkově až patnáctý s 33 body.

„Jsem Red Bullu moc vděčný za to, že mi dává příležitost a důvěru závodit pro něj na té nejvyšší úrovni v F1,“ těší se 21letý Hadjar na příležitost. A věří si. „Cítím, že jsem na přestup do Red Bullu připravený. Jsem šťastný a hrdý na to, že to oni vidí stejně. Je to úžasný krok. Budu moci pracovat s těmi nejlepšími a učit se od Maxe. To je něco, čeho se nemůžu dočkat,“ dodává.

Hadjar se stane teprve druhým Francouzem v historii, který bude v F1 závodit za Red Bull. Tím prvním byl v roce 2019 už zmíněný Pierre Gasly. Současný pilot Alpine ale neměl u rakouské stáje šťastné období. Od začátku sezony totiž výrazně zaostával za Maxem Verstappenem a v polovině sezony byl sesazen zpět do juniorky. V „áčku“ ho poté nahradil Alexander Albon. Nejlepším výsledkem, kterého Gasly u Red Bullu dosáhl, bylo čtvrté místo při Velké ceně Velké Británie na Silverstone.

Šance pro britský talent

 

Příchod Isacka Hadjara do týmu Red Bull pro Júkiho Cunodu znamená, že příští rok nebude v F1 závodit vůbec. U Racing Bulls totiž zůstává Liam Lawson a jeho novým kolegou se stane teprve osmnáctiletý Arvid Lindblad. Brit se letos objevil s Red Bullem ve dvou volných trénincích. V F2 vyhrál dva závody a před posledním podnikem je průběžně šestý.

„Arvid dělá velké pokroky a ukazuje se, že jde o jeden z výjimečných talentů v našem sportu,“ vysvětluje týmový šéf Racing Bulls Alan Permane, proč padla volba na Lindblada. „Společně s Liamem vytvoří silnou a dynamickou sestavu, která ztělesňuje ambice a mladého ducha týmu,“ říká.

Ačkoli je Lindblad považován za jeden z největších talentů současnosti, dodejme, že v žádné z hlavních juniorských sérií prozatím nezískal titul. Šampionem se stal pouze letos v novozélandském zimním šampionátu Formula Regional Oceania. V F3 loni dosáhl na čtyři triumfy a skončil čtvrtý celkově. V italské F4 získal v roce 2023 celkový bronz. Ve stejném roce se ale stal vítězem závodu pro monoposty F4 v ulicích Macaa.

Pokud jde o Liama Lawsona, ten letos po sesazení z Red Bullu do Racing Bulls opět našel rychlost a ačkoli většinou ve srovnání s týmovým kolegou Hadjarem prohrává, v průběžném pořadí je s 38 body čtrnáctý. Nejlépe skončil pátý v Ázerbájdžánu a svým dílem podstatně přispěl k tomu, že Racing Bulls pravděpodobně získá šesté místo v Poháru konstruktérů. Před Abú Zabí má tým dvanáctibodový náskok před Aston Martinem.

Júki Cunoda zůstává s Red Bullem v roli rezervního jezdce. Je otázkou, zdali vedle tohoto programu bude příští rok i někde závodit. V posledních měsících se objevovaly spekulace o jeho možném přesunu do IndyCar s týmem Dala Coyna. Tato možnost se v tuto chvíli rozhodně nedá zamítnout.

Stáj Dale Coyne Racing totiž jako jediná ještě neoznámila kompletní sestavu pro příští sezonu IndyCar a své rozhodnutí už několikrát odložila. Cunodovi hraje do karet i to, že je podporován, která týmu dodává motory. Japonec by se stal týmovým kolegou loňského šampiona juniorského Indy NXT Dennise Haugera. Cunoda už navíc letos v zimě monopost IndyCar otestoval. V poušti v Las Vegas mu to umožnil Scott Dixon.

Foto: Oracle Red Bull Racing/Red Bull Content Pool, VCARB/Red Bull Content Pool, Getty Images/Red Bull Content Pool

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.