Očekávané bylo potvrzeno. Isack Hadjar vystřídá v příští sezoně u týmu Red Bull Júkiho Cunodu a stane se novým týmovým kolegou Maxe Verstappena. U juniorské stáje Racing Bulls utvoří tandem Liam Lawson s nováčkem Arvidem Lindbladem. Cunoda zůstane s týmem jako rezervní jezdec.
„Pro Isacka je to sice první sezona, ale předvedl velkou vyzrálost a ukázal, že se učí rychle,“ říká šéf Red Bullu Laurent Mekies, který v čele stáje nahradil během letošní sezony Christiana Hornera. Předtím šéfoval právě juniorskému Racing Bulls, kde se s Hadjarem setkal. „Nejdůležitější je, že ukázal přirozenou rychlost. Ta je v tomto sportu nejdůležitější. Věříme, že se mu může po boku Maxe dařit a že může na trati předvádět kouzla,“ dodává francouzský manažer.
Při své nováčkovské sezoně Hadjar zapůsobil především při Velké ceně Nizozemska v Zandvoortu. Tam dojel do cíle jako třetí a připsal si tak své první pódium v F1. V průběžném pořadí šampionátu se před posledním závodem nachází na 10. pozici, o dva body před Nicem Hülkenbergem a o tři před Fernandem Alonsem.
S trochou nadsázky se dá říct, že druhý monopost Red Bullu připomínal v posledních několika sezonách tak trochu sedadlo smrti. Po odchodu Daniela Ricciarda do Renaultu v roce 2018 totiž nikdo nedokázal skutečně držet krok s Maxem Verstappenem, jehož specifickému jezdeckému stylu vůz týmu na rozdíl od jeho parťáků vyhovuje.
Po boku Nizozemce postupně pohořeli Pierre Gasly, Alexander Albon a nakonec i Sergio Pérez, ačkoli ten během čtyř sezon získal pět vítězství a v roce 2023 se stal dokonce vicemistrem. Jeho nástupce Liam Lawson v úvodních dvou závodech sezony 2025 nezískal dokonce ani bod a tak byl sesazen zpět do Racing Bulls. Jeho místo u Red Bullu zaujal Júki Cunoda. Ani Japonec si nevedl o moc lépe. Nejlépe dojel šestý v Baku a v tuto chvíli je celkově až patnáctý s 33 body.
„Jsem Red Bullu moc vděčný za to, že mi dává příležitost a důvěru závodit pro něj na té nejvyšší úrovni v F1,“ těší se 21letý Hadjar na příležitost. A věří si. „Cítím, že jsem na přestup do Red Bullu připravený. Jsem šťastný a hrdý na to, že to oni vidí stejně. Je to úžasný krok. Budu moci pracovat s těmi nejlepšími a učit se od Maxe. To je něco, čeho se nemůžu dočkat,“ dodává.
Hadjar se stane teprve druhým Francouzem v historii, který bude v F1 závodit za Red Bull. Tím prvním byl v roce 2019 už zmíněný Pierre Gasly. Současný pilot Alpine ale neměl u rakouské stáje šťastné období. Od začátku sezony totiž výrazně zaostával za Maxem Verstappenem a v polovině sezony byl sesazen zpět do juniorky. V „áčku“ ho poté nahradil Alexander Albon. Nejlepším výsledkem, kterého Gasly u Red Bullu dosáhl, bylo čtvrté místo při Velké ceně Velké Británie na Silverstone.
Příchod Isacka Hadjara do týmu Red Bull pro Júkiho Cunodu znamená, že příští rok nebude v F1 závodit vůbec. U Racing Bulls totiž zůstává Liam Lawson a jeho novým kolegou se stane teprve osmnáctiletý Arvid Lindblad. Brit se letos objevil s Red Bullem ve dvou volných trénincích. V F2 vyhrál dva závody a před posledním podnikem je průběžně šestý.
„Arvid dělá velké pokroky a ukazuje se, že jde o jeden z výjimečných talentů v našem sportu,“ vysvětluje týmový šéf Racing Bulls Alan Permane, proč padla volba na Lindblada. „Společně s Liamem vytvoří silnou a dynamickou sestavu, která ztělesňuje ambice a mladého ducha týmu,“ říká.
Ačkoli je Lindblad považován za jeden z největších talentů současnosti, dodejme, že v žádné z hlavních juniorských sérií prozatím nezískal titul. Šampionem se stal pouze letos v novozélandském zimním šampionátu Formula Regional Oceania. V F3 loni dosáhl na čtyři triumfy a skončil čtvrtý celkově. V italské F4 získal v roce 2023 celkový bronz. Ve stejném roce se ale stal vítězem závodu pro monoposty F4 v ulicích Macaa.
Pokud jde o Liama Lawsona, ten letos po sesazení z Red Bullu do Racing Bulls opět našel rychlost a ačkoli většinou ve srovnání s týmovým kolegou Hadjarem prohrává, v průběžném pořadí je s 38 body čtrnáctý. Nejlépe skončil pátý v Ázerbájdžánu a svým dílem podstatně přispěl k tomu, že Racing Bulls pravděpodobně získá šesté místo v Poháru konstruktérů. Před Abú Zabí má tým dvanáctibodový náskok před Aston Martinem.
Júki Cunoda zůstává s Red Bullem v roli rezervního jezdce. Je otázkou, zdali vedle tohoto programu bude příští rok i někde závodit. V posledních měsících se objevovaly spekulace o jeho možném přesunu do IndyCar s týmem Dala Coyna. Tato možnost se v tuto chvíli rozhodně nedá zamítnout.
Stáj Dale Coyne Racing totiž jako jediná ještě neoznámila kompletní sestavu pro příští sezonu IndyCar a své rozhodnutí už několikrát odložila. Cunodovi hraje do karet i to, že je podporován, která týmu dodává motory. Japonec by se stal týmovým kolegou loňského šampiona juniorského Indy NXT Dennise Haugera. Cunoda už navíc letos v zimě monopost IndyCar otestoval. V poušti v Las Vegas mu to umožnil Scott Dixon.
Foto: Oracle Red Bull Racing/Red Bull Content Pool, VCARB/Red Bull Content Pool, Getty Images/Red Bull Content Pool
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.