Jack Doohan se dostává pod stále větší tlak kvůli nevyrovnaným výkonům a sérii incidentů, které narušily jeho první sezónu ve Formuli 1. Tým Alpine proto zvažuje, že už pro nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna nahradí australského nováčka argentinským rezervním jezdcem Francem Colapintem.
Budoucnost Jacka Doohana u Alpine je čím dál nejistější. Australský nováček prožívá nevyrovnanou sezonu a francouzská stáj zvažuje, že už pro příští závod v Imole nahradí svého jezdce argentinským rezervním pilotem Francem Colapintem.
Doohan zatím v barvách Alpine nenaplňuje očekávání. Přestože občas ukáže rychlost, v závodech ho srážejí chyby a incidenty – naposledy kolize s Liamem Lawsonem hned v první zatáčce v Miami. Už dříve boural v Suzuce a celkově nedokázal stabilně přispívat k výsledkům týmu. Jeho výkon kontrastuje s Pierrem Gaslym, který získal jediné letošní body Alpine v Bahrajnu a díky penalizacím soupeřů i ve sprintu v Miami.
Colliding at the first corner! ????
— Formula 1 (@F1) May 5, 2025
This contact ended Jack Doohan's race prematurely ????#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/6MkrLTtPZ4
LAP 2/57
— Formula 1 (@F1) May 4, 2025
???? Virtual Safety Car ????
Doohan has pulled off to the side of the track after contact with Lawson ????#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/ii7A2BQGX7
Francouzský tým se v šampionátu trápí – patří mu až devátá příčka v Poháru konstruktérů, jen těsně před Sauberem. A právě to může být důvodem k rychlému zásahu. Vedení Alpine si je vědomo, že další ztráta tempa by mohla znamenat prohloubení krize.
Do zákulisní hry vstupuje i tlak z Argentiny. Colapinto, který má silné zázemí a podporu domácích partnerů, včetně energetického giganta YPF, už letos funguje jako rezervní jezdec. Podle některých hlasů z jeho okolí je připravený naskočit kdykoliv – a právě blížící se evropské závody v Imole, Monaku a Barceloně by mohly být ideální příležitostí.
Šéf Alpine Oliver Oakes zatím oficiálně odmítl, že by bylo rozhodnuto. „Jsem si jistý, že v Argentině je spousta lidí, kteří by Colapinta chtěli mít v autě už tuto neděli,“ řekl před Velkou cenou Miami."
„Jako tým jsme se dost otevřeně vyjádřili, že je to jen šum. Jack musí pokračovat v dobré práci, ale je přirozené, že se o tom spekuluje.“ Na otázku, zda Doohan zůstane ve voze i za dva týdny v Imole, řekl, že Doohan je jezdcem týmu "tak, jak je tomu dnes", ale dodal, že tým "vždy vyhodnocuje" svou sestavu. Tato formulace ponechává tudíž prostor pro spekulace.
Po incidentu během Velké ceny Miami, kdy Doohan kritizoval tým Alpine za špatně provedenou výměnu pneumatik, se situace mezi jezdcem a týmem ještě více vyhrotila. Frustrace Doohana byla zjevná, když veřejně vyjádřil nespokojenost s výkonem týmu a jeho neschopností správně koordinovat pitstopy. Tento výbuch rozhořčení jen posílil spekulace o jeho budoucnosti v Alpine a možném nahrazení.
Colapinto má za sebou už zkušenosti z F1 – loni zaskočil za Sargeanta u Williamsu, kde dokázal bodovat v Baku i Austinu. Zaujal i Red Bull, ale jeho nevyrovnanost a dvě výrazné havárie nakonec zájem rakouského týmu zchladily. Přesto si Colapinto drží status velmi sledovaného mladíka, a to nejen kvůli výkonům, ale i díky marketingovému potenciálu.
V zákulisí se navíc mluví o tom, že poradce Flavio Briatore je Colapintovi nakloněný a chtěl by mu dát šanci co nejdříve. A pokud bude Alpine chtít vykročit ze stínu neúspěšného startu sezony, může být právě změna na jezdecké sestavě prvním krokem.
Foto: Jack Doohan