Dvojitá výhra mezi kamiony, Koloc v cíli. Buggyra v Polsku úspěšně prověřila své speciály

Martin Šoltys vítězem kategorie kamionů před týmovým kolegou Karlem Posledním, Martin Koloc na desáté pozici celkově. Stáj Buggyra ZM Racing otestovala při Baja Polsko v ostrém tempu svůj speciál kategorie T1+ i kamiony.

"V Polsku jsme ukázali, že se ve světě rallye stále zlepšujeme. Důležitější než výborné výsledky je ale fakt, že jsme v ostrém závodě otestovali na všech autech nové díly a mohli se tak dál posunout ve vývoji," shrnul vystoupení při čtvrtém podniku světového poháru FIA v bajách šéf týmové komunikace Jan Kalivoda.

Za volant speciálu Red-Lined REVO T1+ usedl letos již podruhé Martin Koloc. Šéf Buggyry navázal na svůj start při Baja Maďarsko, který se odehrál o dva týdny dříve. Při něm sice dvojnásobný evropský šampion v závodech tahačů do cíle nedojel kvůli problémům s GPS a obavám o bezpečnost, tentokrát už ale zažil vydařenější vystoupení. V Polsku skončil na páté pozici v kategorii Ultimate v rámci českého, polského i středoevropského šampionátu. V celkovém pořadí zaznamenal desáté místo.

"Byl to pro nás i naše auto fantastický zátěžový test. Během víkendu jsme stabilně zrychlovali a myslím, že jsme ani neudělali moc chyb," pochvaloval si Koloc, který byl rovněž spokojen s pokrokem, který se na voze podařilo udělat. "Je to inspirativní práce, protože stále zlepšujeme auto. Navíc mám okolo sebe výborné lidi, kteří nelitují obětovat svůj čas a úsilí tomu, aby se vůz posunul dál. Auto stále posouváme dopředu a chceme se dlouhodobě stát konkurenceschopným soupeřem těch největších automobilek na světě, což fakt není jednoduché. Vyzvat takové obry, jako jsou Toyota či Ford, je velká výzva. Čeká nás ještě hodně práce," dodává.

Po Kolocově boku tentokrát usedl Sébastien Delaunay. Francouz běžně naviguje ve speciálu Red-Lined REVO T1+ Aliyyah Kolocovou, která se však momentálně zotavuje z plánované operace. Po prvním společném vystoupení s jejím otcem byl spokojen.

"Auto se během léta velmi zlepšilo. S Martinem jsme si soutěž užili a dosáhli docela dobrého výsledku. Chvíli nám trvalo, než jsme se sladili, ale pak už to šlo výborně. Udělali jsme jen jednu malou navigační chybu, ale celkově to byla dobrá rallye s dobrým výsledkem na konci," uvedl.

Dvojitý triumf v kamionech

V rámci kategorie kamionů dosáhla Buggyra v Polsku dvojitého vítězství. Na první pozici skončil Martin Šoltys se speciálem Tatra Buggyra EVO3, jako druhý byl klasifikován Karel Poslední s Tatrou Phoenix. Pro něj šlo o vůbec první zkušenost s dálkovou rallye.

"Byl jsem v Polsku poprvé a soutěž se mi líbila. Navigace byla těžká. Museli jsme si trať pořád hlídat, každých sto metrů se někam odbočovalo. Ale hezky jsme se svezli. Auto fungovalo od startu do cíle, takže spokojenost," prozradil v cíli Šoltys, kterého v posádce doplnili Vlastimil Miksch a Tomáš Šikola.

Karel Poslední si svůj premiérový start užil. "Polsko bylo za mě výborné. Chtěl bych poděkovat klukům z posádky, tedy Filipu Škrobánkovi a Jaroslavu Kolářovi, i celému týmu Buggyra. Sbíral jsem hlavně zkušenosti, takže druhé místo byl velmi dobrý výsledek. Uvidíme, jak to bude dál," říká majitel firmy Valcano, která patří mezi dlouholeté partnery týmu Buggyra.

Foto: Buggyra ZM Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.