Osmnáctiletý Filip Nedoma byl nejlepší v prvním sprintu, zkušený Martin Hudec v tom druhém. Sprintové závody třídy GT4 se při úvodním podniku GT Cup Series na Red Bull Ringu nesly ve znamení nadvlády stáje Buggyra ZM Racing. Pro Adama Lacka s Miroslavem Mikešem bohužel skončil víkend příliš brzy.
„Jsem úplně spokojený. Byl to parádní závod až do posledních zatáček,“ pochvaloval si Nedoma výsledek prvního nedělního sprintu, který byl jeho premiérovým startem na „velkých“ okruzích po přestupu z motokár.
Triumf rozhodně nedostal Nedoma zadarmo. Během 25minutového klání mu totiž byl více než vyrovnaným soupeřem další český talent – Troy Sovička s vozem Lotus Emira. Jezdec, který kromě GT Cup Series letos působí také v motocyklovém Yamaha R3 Blu Cru World Cupu, ztratil v cíli na Nedomu jen necelé tři desetiny.
„Byla to tvrdá ale férová bitva. Na pódiu jsme si podali ruce. Vždyť to byl krásný závod a já jsem byl spokojený,“ komentuje Nedoma bitvu se svým krajanem.
Ve druhém sprintu sice usedl do Mercedesu AMG stáje Buggyra zkušený Martin Hudec, bitva o vítězství ve třídě GT4 ale měla podobné obsazení jako úvodní klání. Troy Sovička s Lotusem byl totiž opět velmi rychlý a dokonce se na chvíli před jezdce Buggyry dostal. Hudec mu sice nakonec předjetí oplatil a vyhrál, v cíli ovšem dělilo dvojici pouhých 197 tisícin sekundy.
„Od prvních minut to byl závod plný napětí,“ popisuje Hudec. „Rychlejší auta jela nějak pomalu. Vypadalo to, jako by byla slabá na brzdách. Asi se všichni báli, protože to docela klouzalo. Naše souboje ve třídě hodně ovlivňovaly modré vlajky a pomalu jedoucí auta v zatáčkách. Ale krásně jsem si to užil,“ říká jezdec zaskakující na Red Bull Ringu za Aliyyah Kolocovou, která se v těchto dnech připravuje na čínskou Taklimakan rallye.
V neděli si Nedoma a Hudec připsali každý po jednom sprintovém vítězství, o den dříve nastoupili společně do vytrvalosti. Zde ale jejich strategii zhatily okolnosti. Výsledkem bylo čtvrté místo ve třídě GT4.
„V první půlce jsem se snažil udržet pódiové místo a ujet co nejvíc Porsche jedoucímu za námi. To se mi docela dařilo. Jenže dvakrát vyjel safety car, který náskok zase smazal. Chtěl jsem udělat Filipovi co největší prostor na to, abychom udrželi pódium, ale nakonec to dopadlo, jak to dopadlo,“ mrzelo Martina Hudce.
Filipu Nedomovi pak nepomohl ani výlet mimo trať. „Sice jsem absolvoval i menší rallyeovou vložku, ale jinak jsem si to celé užil,“ uvedl v cíli.
Druhá posádka Buggyry ve složení Adam Lacko a Miroslav Mikeš vydařený vstup do nové sezony nezažila. Pro českou dvojici totiž skončil vytrvalostní závod předčasně. A jak se později ukázalo, znamenalo to i konec celého závodního víkendu.
„Od začátku to byl jeden velký chaos. Už v zaváděcím kole se celá moje řada zdržela a při nájezdu na start jsme byli asi o 100 metrů vzadu oproti celé levé řadě. Když mě začala předjíždět rychlejší auta, dostal jsem od jedné placky ránu dopředu, jak zůstala stát. Bohužel pak nám přestalo jet auto,“ říká Adam Lacko.
Miroslav Mikeš vystřídal svého mentora za volantem jenom nakrátko. „Adam zajel předčasně do boxů kvůli technické závadě, kterou se kluci snažili rychle vyřešit. Když jsem vyjel, tak auto prostě pořád nejelo. Takže jsem vlastně neobjel ani jedno kolo,“ smutnil Mikeš.
V neděli už se Mercedes se startovním číslem 55 v akci neukázal. „Kluci se snažili celou noc na autě odstranit závadu, ale bohužel se to nepodařilo. Je tam něco, co se nám stále nepodařilo identifikovat. Z Mercedesu nám řekli, ať to neriskujeme, že by auto mohlo úplně shořet. Tím bychom ohrozili jak sebe, tak techniku, což samozřejmě není cílem našeho působení tady,“ říká Adam Lacko.
Jelikož se ve sprintových závodech GT Cup Series započítává pouze jeden nejlepší výsledek víkendu, dělí se momentálně Hudec a Nedoma o první pozici v průběžném pořadí GT4. Red Bull Ring ovšem nebyl pouze prvním letošním dějstvím GT Cup Series, ale také nového rozvojového programu Face Off. Zde vyhrál duel juniorů podle očekávání Nedoma, který nyní vede nad Mikešem 64:18.
V rámci programu Face Off se nezapočítávají pouze výkony a výsledky v závodech. V počtu získaných bodů hrají roli také pokroky v dovednostech nebo technická zpětná vazba. Ke slovu by mělo během roku přijít i fanouškovské hlasování.
Druhý letošní start stáje Buggyra v GT Cup Series se odehraje při třetím podniku sezony na Lausitzringu. Ten se uskuteční o víkendu 13.-14. června.
Foto: Buggyra Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.