Antonio Félix da Costa po třech letech opouští Porsche a od sezony 2026 se stane továrním jezdcem Alpine Endurance Team v kategorii Hypercar. Francouzská značka tak získává zkušeného pilota, který se vrací na scénu vytrvalostních závodů s jasným cílem – bojovat o vítězství ve světovém šampionátu FIA WEC.
Portugalec, který si v motorsportu vydobyl jméno díky své univerzálnosti, se po několika sezonách ve Formuli E vrací do prostředí, kde už dokázal vítězit. V roce 2022 získal s týmem Jota vítězství ve 24 hodin Le Mans a zároveň titul v kategorii LMP2.
Po přechodu k Porsche v roce 2023 byl součástí programu 963 LMDh a zároveň pokračoval ve Formuli E. Německá značka však později rozhodla, že da Costa se má plně věnovat elektrickému šampionátu – krok, který jezdec přijal s nelibostí. Po sezoně 2024/25 se obě strany dohodly na rozchodu.
Teď se 34letý pilot vrací tam, kde chce být – do vytrvalosti. „Jsem opravdu rád, že se mohu připojit k Alpine Endurance Teamu,“ uvedl da Costa. „Návrat do mistrovství světa ve vytrvalostních závodech byl jedním z mých hlavních cílů. Alpine je značka s obrovskou tradicí a je vzrušující být součástí projektu, který míří na nejvyšší úroveň.“
Dodal také: „Tým v poslední době ukázal velký pokrok – první vítězství s vozem A424 je jasným signálem, že Alpine má na to být mezi nejlepšími. Vytrvalostní závody jsou mou vášní a po letech práce chci přispět k tomu, aby Alpine bojovala o vítězství.“
BREAKING NEWS: @afelixdacosta announced as 2026 driver for @SignatechAlpine ????#WEC #Alpine pic.twitter.com/5bMvLgRrU4
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) October 21, 2025
Příchod da Costy je součástí širší restrukturalizace týmu Alpine Endurance Team, který provozuje Signatech pod vedením Philippa Sinaulta. Na konci sezony 2025 tým opustí Mick Schumacher i Paul-Loup Chatin.
Chatin je podle zákulisních informací blízko dohody s novým programem Genesis LMDh, zatímco Schumacher jedná s McLarenem a zvažuje i návrat do monopostů.
„Jsme nadšeni, že můžeme přivítat Antonia,“ řekl šéf týmu Philippe Sinault. „Známe se už mnoho let a naše cesty se často potkávaly – od F3 po vytrvalostní závody. Vždy mezi námi panoval vzájemný respekt a touha jednou spolupracovat. Je skvělé, že se to konečně podařilo.“
„Antonio je ryzí závodník, který dokáže ze svého vozu dostat maximum. Jeho zkušenosti, osobnost a přístup perfektně zapadají do filozofie Alpine. Sdílíme stejnou vášeň i vizi – a věřím, že společně dosáhneme skvělých výsledků,“ doplnil Sinault.
Da Costa už měl možnost poprvé usednout do Alpine A424 během soukromého testu na okruhu Bugatti v Le Mans. Podle lidí z týmu zvládl adaptaci velmi rychle a svými časy potvrdil, že bude přínosem.
Další krok přijde v listopadu, kdy se představí v oficiálním posezonním testu FIA WEC v Bahrainu. Tam by měl být potvrzen jako klíčová součást jezdecké sestavy pro rok 2026.
Kromě závazku s Alpine bude da Costa pokračovat také ve Formuli E, kde přestoupí k Jaguaru a vytvoří silnou dvojici s Mitchem Evansem.
„Miluju závodění – čím víc času trávím za volantem, tím lépe,“ říká da Costa. „Kombinace Formule E a WEC je ideální. Na jedné straně technologie a strategie, na druhé rychlost a vytrvalost. Je to náročné, ale právě takové výzvy mě posouvají.“
Projekt A424 Hypercar znamenal pro Alpine obrovský krok. Po prvních měsících, kdy tým sbíral zkušenosti, se výkonnost i spolehlivost výrazně zlepšily. První vítězství v Monze 2025 potvrdilo, že francouzská značka se postupně stává plnohodnotným konkurentem Toyoty, Ferrari a Porsche.
S příchodem zkušeného Portugalce získává Alpine jezdce, který umí vyhrávat i pomáhat budovat tým. Da Costa patří k nejkomplexnějším pilotům své generace – zkušenosti z monopostů, GT i endurance z něj dělají ideálního lídra pro další vývoj projektu.
Foto: Alpine Endurance Team
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.