Trápení v letošním ročníku, odmítnutá šance z MotoGP nebo přestup do nového týmu. O tom všem pohovořil v našem exkluzivním rozhovoru před Velkou cenou Kataru loňský vicemistr světa ve třídě Moto2 Aj Ogura.
Do konce sezony zbývají dva závody a momentálně se nacházíš na devátém místě průběžného pořadí. Po loňském titulu vicemistra je tak pro tebe letošní rok asi trochu za očekáváním…
Rozhodně. Očekávání byla určitě vyšší. Nicméně je to tak, jak to je.
První komplikace se objevily už krátce před sezonou, kdy jsi si zranil levé zápěstí při motokrosovém tréninku. Kvůli tomu jsi nenastoupil v prvních dvou závodech. Jak moc podle tebe toto zranění ovlivnilo tvou sezonu? Šlo jenom o úvodní dva závody nebo jsi nějaká omezení pociťoval i v dalších závodech?
Toto zranění určitě mou sezonu ovlivnilo a projevilo se to na výsledcích. Po prvních dvou závodech, kde jsem chyběl, to ještě nebylo ono ani v USA. Pak už jsem to ale zas tak moc nepociťoval.
Loni jsi měl nabídku od Hondy, abys se v roce 2023 přesunul v barvách LCR do MotoGP. Tehdy jsi ale tuto možnost odmítl s tím, že ještě nejsi připraven. Jak toto rozhodnutí vnímáš po roce? Lituješ toho?
Ne.
Letos tvé výsledky samozřejmě nejsou tak dobré jako loni. Přesto by mě ale zajímalo, jestli i navzdory tomu přetrval zájem Hondy a zdali si znovu dostal nabídku na nahrazení Takaakiho Nakagamiho u LCR? Nebo s poklesem tvé formy utichla i jednání o přestupu do MotoGP?
Letos jsem žádnou takovou nabídku neměl.
Příští rok tedy zůstáváš v Moto2. Zde navíc změníš tým. Od stáje Honda Team Asia se přesuneš k nové španělské stáji MT Helmets – MSi. U Honda Team Asia působíš od začátku své kariéry v mistrovství světa. Co tě tedy vedlo ke změně?
Zkrátka si myslím, že potřebuji získat zkušenosti i s nějakým jiným týmem. Věřím, že mě to posune dopředu. A to je celé.
V Moto2 sice bude MT Helmets – MSi příští rok závodit premiérově, letos ale tuto stáj můžeme vídat v Moto3, kde zásluhou Dioga Moreiry dokonce vyhrála závod. Cítíš tedy, že má tento tým potenciál bojovat o titul?
Pokud by to tak nebylo, tak bych s nimi nepodepsal smlouvu.
Po celou svou kariéru v MS jsi byl součástí asijského projektu. Nyní ale přejdeš do španělské stáje. Je tedy možné, že zde narazíš na různé odlišnosti například ohledně pracovního přístupu a tak dále. Jsi na to připraven?
S tím, že bude většina členů týmu ze Španělska, nemám žádný problém. I v Honda Team Asia totiž pracují většinou Španělé. Vůbec první tým, za který jsem během své kariéry závodil, byl navíc také španělský. Honda Team Asia má možná v názvu Asii, uvnitř týmu to tak ale úplně není. Nemám tedy problém pracovat s Evropany.
V průběžném pořadí se nacházíš jen těsně před Filipem Salačem. Co si o tomto závodníkovi myslíš? Jaký to je soupeř?
Já ho vlastně pořádně ani neznám, zas tak moc jsem s ním ještě nemluvil. Na dráze se ale vídáme už od Red Bull Rookies Cupu. Byl rychlý už v Moto3, ve španělském šampionátu a tak dále. Myslím si, že i letos si vede dobře, zejména na začátku sezony byl hodně silný. Doufám, že v dalších letech se bude dařit oběma z nás.
Foto: Honda Team Asia
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.